Hurtownia sportowa SK-Sport - twoje stroje i dresy piłkraskie
178590144(pn-pt: 8-16:00, sob: 8-12:00)

Drążki do podciągania

... czytaj dalej

Drążek do podciągania – tani, a świetny przyrząd do ćwiczeń w domu

 

Kto z nas nie słyszał o podciąganiu na drążku? To tani i bardzo funkcjonalny sprzęt, który z łatwością można zamontować w domu lub mieszkaniu. Szczególnie lubiany jest przez osoby uprawiające trening siłowy, cross trening, ale także przez wszystkich, którzy bez stosowania specjalistycznych i drogich sprzętów chcą wzmocnić siłę swoich mięśni, szczególnie górnych partii ciała. Drążek do podciągania jest banalnie łatwy w montażu, w zależności od rodzaju, możemy zamontować go w futrynie, na ścianie, a nawet na suficie.

 

Drążek do ćwiczeń – co możemy dzięki niemu zyskać?

 

Właściwie dobrane i odpowiednio wykonywane ćwiczenia z zastosowaniem drążka do podciągania mogą zastąpić wiele ćwiczeń, do których przywykliśmy na siłowni. Podciągając się na drążku wzmacniamy mięśnie pleców, wysmuklamy ramiona, ćwiczymy mięśnie brzucha. Jest to również doskonałe ćwiczenie dla osób, które spędzają wiele czasu przed komputerem, ponieważ zwisanie na drążku rozciąga mięśnie pleców i umożliwia odpoczynek zmęczonemu kręgosłupowi.

 

Techniki podciągania na drążku

 

Podciąganie na drążku wykonuje się w dwóch technikach - tzw. nachwytu i podchwytu. W pierwszej technice palce układamy na zewnętrzną stronę drążka. To technika często wybierana przez mężczyzn, którym zależy na ładnym wyrzeźbieniu pleców, w tak zwaną literę V. Kiedy podciągamy się nachwytem, mamy szeroko rozłożone na drążku ręce, a całą pracę wykonuje praktycznie mięsień grzbietu (najszerszy), wiec górna część pleców ulega rozszerzeniu. W technice nachwytu możemy wyćwiczyć mięśnie skośne i proste brzucha, obręczy barkowej, mięsień czworoboczny i mięsień dwugłowy ramienia.

Z kolei technika podchwytu rzeźbi ramiona, ponieważ dzięki wąskiemu rozstawowi rąk na drążku do pracy angażujemy głównie bicepsy. Ręce w technice podchwytu są ułożone w kierunku trenującego. Angażujemy w tym przypadku do pracy mięsień prosty brzucha, najszerszy grzbietu, bicepsy, mięśnie obręczy barkowej i mięsień piersiowy.

 

Drążek do podciągania – rodzaje

 

Do wyboru mamy trzy rodzaje drążka, które różnią się metodą mocowania. Aby wybrać właściwy dla nas drążek, musimy przede wszystkim wziąć pod uwagę metraż mieszkania i możliwości. Jeśli posiadamy niewiele miejsca do dyspozycji, polecamy wybór drążka rozporowego lub drążka sufitowego. W ofercie naszego sklepu posiadamy także specjalne drążki montowane do ściany. O każdym z poszczególnym rodzajów piszemy więcej poniżej.

 

 

Drążek rozporowy do podciągania

 

To najpopularniejszy rodzaj drążka, który montujemy na futrynie drzwi. Jeśli bierzesz pod uwagę ten typ drążka, należy sprawdzić wysokość futryny. Może się zdarzyć, że futryna będzie po prostu za niska, przez co niemożliwe będzie efektywne wykonywanie ćwiczeń. Drążek rozporowy jest małych rozmiarów, wiec może być też z łatwością transportowany. Przy montażu tego drążka nie musimy wykonywać żadnych wierceń we framugach. Można powiedzieć, że drążek rozporowy jest praktycznie niezauważalny, ponieważ nie narusza w żaden sposób przestrzeni.

 

Drążek do podciągania do ściany

 

Drążek ścienny to stalowy przyrząd montowany za pomocą uchwytów do pionowej ściany. Ten typ drążka jest bardzo wytrzymały, estetyczny i stabilny. Montowany jest za pomocą kołków rozporowych na ok. 70 cm od ściany. Na drążku ściennym można zawiesić na przykład worek bokserski, dzięki czemu zyskujemy domowa siłownię i miejsce na treningi bokserskie w jednym! Warto zaznaczyć, że drążki sufitowe to bardzo dobre rozwiązanie dla wysokich osób, które pragną wykonywać pełne treningi w zaciszu własnego domu, a drążki rozporowe to uniemożliwiają ze względu na zbyt niską futrynę.

 

Drążek do podciągania sufitowy

 

Ostatnim rodzajem drążka jest drążek sufitowy, który - jak sama nazwa wskazuje, mocowany jest oczywiście do sufitu. Drążki sufitowe posiadają wiele uchwytów, przez co zwiększa się ilość możliwości treningowych i wygoda. Nie jesteśmy w żaden sposób ograniczeni, jak może mieć to miejsce w przypadku pozostałych drążków. Drążek sufitowy musi być dostosowany do naszej wagi, być wytrzymały i posiadać wysokiej jakości wykończenie ze stali. Warto wiedzieć, że nie na każdym suficie taki drążek można zamontować. Nie zamontujemy go na kasetonach, podwieszanych sufitach i wszędzie tam, gdzie powierzchnia może (lub wydaje się) być niestabilna. Zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą drążków w naszym sklepie sportowym. Jeśli po przeczytaniu artykułu nadal masz wątpliwości, który drążek będzie dla Ciebie najlepszy, skontaktuj się z naszą obsługa klienta!

zwiń teskt
Niniejsza witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności
Zamknij
pixel