Hurtownia sportowa SK-Sport - twoje stroje i dresy piłkraskie
178590144(pn-pt: 8-16:00, sob: 8-12:00)

Mata do ćwiczeń

... czytaj dalej

Cele stosowania mat do ćwiczeń

Maty do ćwiczeń są wykonane ze specjalnego tworzywa, przez co nie odkształcają się i dobrze trzymają podłoża, wpływa to na bezpieczeństwo podczas ćwiczeń chroniąc przed poślizgnięciem, odgrywają także rolę podczas amortyzacji ewentualnego upadku. Są szczególnie przydatne podczas zaawansowanych treningów i skomplikowanych ćwiczeń. Nadają się świetnie nie tylko do siłowni, ale także do domowego użytku.

Mata fitness-stabilna i antypoślizgowa

Mata, przeznaczona do użytkowania podczas ćwiczeń fitness, musi być miękka i zapewniać doskonałą izolację podłoża. Powinna być również antypoślizgowa, zapewniać stabilność niezależnie od rodzaju podłoża. Jednym z zadań maty podczas fitnessu jest także zapewnienie podparcia dla kręgosłupa i reszty tułowia.

Mata do jogi

Maty do jogi są lekkie, niewielkie i stosunkowo cienkie. Mają za zadanie poprawić przyczepność podczas wykonywania ćwiczeń i zapewnić izolację od gruntu, na którym wykonywane są ćwiczenia. Wiele osób preferuje ćwiczenia w plenerze, a co za tym idzie zimne podłoże, wtedy mata chroni przed chłodem i jest wystarczająco lekka by ją przenosić.

Jak wybrać matę do ćwiczeń

Wybierając matę do ćwiczeń należy zwrócić uwagę na kilka elementów:

  • wymiary-najlepiej jeżeli odpowiadają wymiarom użytkownika, dobieramy matę głównie do wzrostu. Najwięcej mat ma długość 170, 180 lub 190 centymetrów, osoby wyższe powinny znaleźć dłuższe sztuki. Poszczególne modele mają szerokość pomiędzy 50 a 100 centymetrów, podczas zakupu warto zdecydować się na nieco szerszą matę, niż później co chwilę poprawiać się ćwicząc, aby nie zsuwać się na podłoże.
  • grubość-im grubsza tym lepsza? Nie zawsze. Grubsza mata zapewnia większy komfort podczas ćwiczeń w pozycji leżącej lub klęczącej, jednak  sprzęt o znacznej grubości nie zapewnia odpowiedniej stabilności podczas wykonywania ćwiczeń w pozycji stojącej. Należy więc przemyśleć, jaki typ ćwiczeń będzie na niej częściej wykonywany.
  • elastyczność-istotna przy przenoszeniu. Jeżeli planujemy często zmieniać lokalizację, jeździć z matą na ćwiczenia w plener trzeba zwrócić na to uwagę. Nieelastyczna mata zamiast swobodnie się zwijać będzie łamać się na kilka części, co po krótkim czasie skutkować będzie jej uszkodzeniem i koniecznością wymiany. Warto wybrać model o odpowiednich proporcjach pomiędzy grubością a elastycznością.
  • materiał-pollipropylen, guma i inne domieszki, struktura materiału ułatwiająca czyszczenie. Na materiale mogą rozwijać się mikroorganizmy, a z nimi nikt nie chce ćwiczyć, dlatego maty muszą się łatwo czyścić z powstałych zabrudzeń, a także potu. Nie mogą być zbyt chropowate czy przesadnie gąbczaste, aby nie gromadziły brudu. Zazwyczaj wystarczy trochę detergentu i spłukanie wodą, by przywrócić czystość.
  • odporność na wodę-sprzęt nie może jej chłonąć, powinien ją odprowadzać na zewnątrz uniemożliwiając wsiąkanie potu do wewnątrz. Jest to kolejna cecha przydatna w przypadku ćwiczeń w plenerze, gdzie mata może mieć kontakt z mokrym podłożem.
  • dodatki ułatwiające przechowywanie i przenoszenie-niektóre maty posiadają specjalne paski czy pokrowce, które sprawiają, że transport maty staje się wygodny.
zwiń teskt
12
Sortuj po:
Wyświetl
Niniejsza witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności
Zamknij
pixel