Zaciski do sztangi są jednym z podstawowych elementów wyposażenia każdej siłowni. Montuje się je na gryfach lub uchwytach do hantli, aby uniemożliwić talerzom obciążającym zsunięcie się z drążka. Istnieje wiele rodzajów zacisków do sztangi - każdy jednak opiera swoje działanie na wywieraniu ciśnienia na drążek, aby utrzymać ciężary w jednym punkcie. Zaciski do sztangi są szczególnie przydatne podczas wykonywania dynamicznych ćwiczeń, w których istnieje dużo większe prawdopodobieństwo zsunięcia się obciążników - co mogłoby stanowić duże zagrożenie.

Zaciski do sztangi, a bezpieczeństwo: dlaczego powinieneś ich używać? Czy trening bez zacisku jest bezpieczny?

Zaciski do sztangi stanowią swego rodzaju hamulec, który podczas gwałtownego ruchu gryfem lub drążkiem powstrzymuje ciężary przed zsunięciem się. Jest to niezwykle istotny element bezpieczeństwa podczas wykonywania wszelkiego rodzaju treningów. Jeśli pominęliśmy zaciski do sztangi, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że obciążenie zsunie się lub nawet zostanie z dużą siłą wyrzucone w powietrze. Jest to realne zagrożenie zarówno dla nas, gdy wykonujemy ćwiczenie, jak i dla wszystkich osób dookoła.

Czy zaciski do sztangi sprawdzą się w przypadku domowej siłowni? Czy ich kupno oznacza duże koszty?

Trenować możemy jednak nie tylko na siłowni, ale również w domu. Sztanga jest jednym z najczęściej kupowanych narzędzi treningowych w ramach siłowni prywatnej. Zaciski do sztangi są istotne również w przypadku takich ćwiczeń. Wynika to z faktu, że mimo braku obecności innych osób w pobliżu, przestrzeń zazwyczaj jest dużo mniejsza niż na siłowni. W związku z tym bardzo łatwo jest o zniszczenia i spowodowanie zagrożenia dla samego siebie. Zaciski do sztangi powinniśmy zakładać zawsze.

Zacisk na sztangę: typy, rodzaje, sposób montażu. Jakie zaciski na sztangę sprawdzają się najlepiej?

Istnieje wiele rodzajów zacisku na sztangę, które dzieli się przede wszystkim ze względu na sposób montażu. Najwygodniejszy będzie z pewnością sprężynowy zacisk na sztangę - jednak może on nie utrzymać bardzo dużych ciężarów. W ich przypadku zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie olimpijski zacisk na sztangę. Trzecim najczęściej spotykanym rodzajem tego akcesorium jest szczękowy zacisk na sztangę. Pod kątem skuteczności plasuje się on gdzieś pomiędzy dwoma wymienionymi wcześniej akcesoriami.

Czy zacisk na sztangę ma jakiś wpływ na efektywność Twojego treningu?

Co do zasady, zacisk na sztangę w żaden bezpośredni sposób nie wpływa na to, czy trening siłowy jest efektywny. Dużo większe znaczenie ma w tym wypadku sposób, w jaki go zamontujemy. W założeniu montując zacisk na sztangę nie powinniśmy zostawić ciężarom ani trochę miejsca do przesuwania się. Powoduje to bowiem przeniesienie środka ciężkości podczas treningu, co w zasadzie uniemożliwia zastosowanie zalecanej techniki - która jest zasadniczo najważniejszym aspektem treningu na siłowni

 

Zaciski do sztangi

( ilość produktów: 13 )
Zaufane Opinie IdoSell
4.61 / 5.00 639 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2020-01-18
Dostawa towaru Rzeszów-Poznań trwała 1 dzień.Kontakt z pracownikiem hurtowni bez zarzutów.
2020-01-20
Super!!!!
Niniejsza witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności
Zamknij
pixel