Hurtownia sportowa SK-Sport - twoje stroje i dresy piłkraskie
178590144(pn-pt: 8-16:00, sob: 8-12:00)

Blog

Jak rozluźnić mięśnie - po treningu i na co dzień
Każdy trening powinien składać się z trzech faz. Pierwsza z nich to rozgrzewka, w trakcie której przygotowujemy nasze ciało do dużego wysiłku. Drugą jest trening właściwy, trzecia to regeneracja i rozluźnienie mięśni. Wiele osób skupia się tylko na środkowej fazie, zupełnie ignorując rozgrzewkę i potreningowe schłodzenie organizmu. Jest to oczywisty błąd, gdyż badania naukowe wykazały, że nie wyciągniemy maksimum korzyści z treningu, jeśli nie damy organizmowi czasu na odpowiednią regenerację. Dzisiaj skupimy się właśnie na tym aspekcie i przyjrzymy się bliżej temu jak rozluźnić mięśnie po ciężkim treningu.
Przeczytaj więcej
Joga i pilates - sposób na rozciąganie i wzmacnianie mięśni
Zarówno w przypadku jogi, jak też pilates, ciało traktowane jest jako złożona całość. Ćwiczenia dobierane są tak, aby ich wpływ był widoczny i odczuwalny w różnych obszarach ciała. W obu metodach ważny jest oddech i skupienie. Ćwiczenia jogi i pilates różnią się jednak trudnością, ideą oraz wymaganym stopniem przygotowania. Pięknie wyrzeźbiona sylwetka, prosta postawa, rozluźnione i wzmocnione mięśnie - takie efekty można osiągnąć, dzięki regularnemu treningowi pilates. Przeczytaj nasz poradnik o jodze i pilates!
Przeczytaj więcej
Skok w dal - jak wykonywać go prawidłowo?
Lekkoatletyka nierzadko nazywana jest królową sportów. Jej uprawianie pozwala poprawić kondycję oraz wyrzeźbić ciało. Do dyscyplin lekkoatletyki należą, takie dyscypliny, jak biegi, chód, rzuty kulą, czy skoki w dal. Każda z tych dyscyplin wymaga nieco innych predyspozycji od sportowca. Przeczytaj nasz dzisiejszy poradnik, jak prawidłowo skakać w dal!
Przeczytaj więcej
Jak wykonywać pchnięcie kulą?
Pchnięcie kulą jest wliczone do dyscyplin olimpijskich od czasu pierwszej nowoczesnej olimpiady w 1896 r. w Rzymie. To sport, który wymaga zarówno techniki, jak i siły, a zmiany w stylu pchnięcia kulą doprowadziły do znacznego wzrostu siły rzucającego (kulomiota) i osiągniętych odległości. Przeczytaj wszystko o tej wspaniałej dyscyplinie!
Przeczytaj więcej
Jak ćwiczyć z Kettlebellem? Ćwiczenia z kettlem – poznaj wszystkie zalety treningu
Ćwiczenia z kettlem pozwalają na intensywne wzmacnianie mięśni, spalanie tłuszczu, poprawę wytrzymałości i mają niebagatelny wpływ zdrowotny na układ sercowo-naczyniowy. Oprócz tego, dzięki interesującej formie, sprawiają po prostu dużą radość i przyjemność z treningów. Wydaje się niemal niewiarygodne, że ten prosty sprzęt ma tak wiele zalet. Jest to prawdziwie uniwersalne rozwiązanie dla zachowania sprawności i zdrowia! Mało tego, trening z kettleball może być wykorzystywany zarówno przez kobiety jak i mężczyzn, niezależnie od ich poziomu sprawności fizycznej. Ćwiczenia z kettlem są włączane nawet do specjalnych programów rehabilitacyjnych.
Przeczytaj więcej
Jak ćwiczyć z obciążeniem? Zalety, wskazówki, przykłady ćwiczeń
Przed przystąpieniem do treningu z obciążeniem warto wiedzieć kilka istotnych rzeczy. Oczywiście mowa tutaj o korzyściach, jakie mogą wyniknąć z intensywnego treningu. Czy trening z obciążeniem może odmienić życie sportowca i jego sylwetkę? Poznajmy zalety ćwiczenia z obciążeniem!
Przeczytaj więcej
Jak ćwiczyć na dysku balansowym?
Trening równowagi z wykorzystaniem dysku do ćwiczeń balansowych może wiele wnieść w ogólną sprawność i pomóc w utrzymaniu aktywności ruchowej. Dlatego też, specjalny dysk bardzo chętnie wykorzystywany jest podczas rehabilitacji i w aktywnościach dedykowanym seniorom. Jakie korzyści przyniosą ćwiczenia równowagi?
Przeczytaj więcej
Jak wybrać matę do ćwiczeń?
Mata do ćwiczeń podstawowy element każdej siłowni, ale powinien znaleźć się również na wyposażeniu naszych domowych kącików gimnastycznych. Na co zwrócić uwagę przy zakupie maty do ćwiczeń? Tego dowiesz się z naszego poradnika!
Przeczytaj więcej
Jak zacząć uprawiać fitness?- Dobór dyscypliny, wskazówki dla początkujących.
Regularne ćwiczenia fitness mogą pomóc nam w uzyskaniu niemal doskonałej sylwetki. Dzięki prostym ćwiczeniom poprawimy nie tylko wygląd naszego ciała, ale też ogólne funkcjonowanie organizmu i stan psychiki. Osoby, które regularnie uprawiają sport, znacznie rzadziej chorują i w późniejszym wieku nie skarżą się na dolegliwości bólowe związane ze stawami, czy mięśniami. Jeżeli zastanawiasz się, jak wygląda fitness dla początkujących, i jak ćwiczyć, aby nie zrobić sobie krzywdy, chętnie rozwiejemy wszystkie wątpliwości!
Przeczytaj więcej
Niniejsza witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności
Zamknij
pixel