Co daje pas na siłowni?

2020-02-13
Co daje pas kulturystyczny?
Pas kulturystyczny jest polecany osobom zajmującym się treningiem siłowym, które mają za sobą już pewien staż treningowy. Ma on zastosowanie przy podnoszeniu dużych ciężarów. Jego zadaniem jest zmniejszać obciążenie, które jest wywierane na ciało, w szczególności na kręgosłup. Dodatkowo dzięki uzyskanej stabilizacji, pas treningowy pozwala na wykonanie powtórzeń z większym obciążeniem.

Po co pas na siłownię i kiedy używać?

 

Niektórzy zastanawiają się nad tym, po co pas na siłownię, czy rzeczywiście warto go stosować, czy jest to po prostu zbędny gadżet. Okazuje się, że zdecydowanie warto sięgnąć po pas kulturystyczny, ale pod pewnymi warunkami.
Przede wszystkim pas na siłownię nie powinien być nadużywany. Zaleca się, aby stosować go, gdy podnoszony ciężar przekracza 80% ciężaru maksymalnego. Dlaczego? Zbyt częste zakładanie pasa kulturystycznego może spowodować osłabienie niektórych mięśni związanych ze stabilizacją kręgosłupa. Dlatego pomimo tego, że pas na siłownię stanowi nieocenione źródło wsparcia dla trenującego, należy używać go z umiarem, czyli jedynie wtedy, kiedy pracuje się z dużym obciążeniem.
 PAS KULTURYSTYCZNY INSPORTLINE NF-9054 - sprawdź
Pas na siłowni przeważnie jest stosowany w takich ćwiczeniach jak przysiady, martwy ciąg, wyciskanie sztangi nad głowę oraz uginanie ramion ze sztangą. Idealnie nadaje się, gdy dana osoba podejmuje się bicia swojego rekordu w tych ćwiczeniach lub ustalania ciężaru maksymalnego. W takich sytuacjach nie tylko pozwala na ochronę przed kontuzją, ale zdaniem niektórych kulturystów, umożliwia podniesienie większego obciążenia, niż bez pasa.

Co daje pas na siłowni - zasada działania

 

Odpowiadając na pytanie, co daje pas na siłowni, należy przede wszystkim omówić mechanizm tłoczni brzusznej. Wzrost ciśnienia wewnątrzbrzusznego podczas korzystania z pasa treningowego, można porównać do nadmuchiwania balonika w jamie brzusznej. Ciśnienie wewnątrz jamy brzusznej naciska na kręgosłup, aby wesprzeć go od wewnątrz, podczas gdy mięśnie rdzenia w ścianie jamy brzusznej i dolnej części pleców naciskają na kręgosłup od zewnątrz. Ten wewnętrzny i zewnętrzny nacisk działa stabilizująco na kręgosłup i zmniejsza obciążenie, które powstaje podczas podnoszenia dużych ciężarów. W ten sposób pasy do podnoszenia, mogą pomóc w ochronie przed urazami pleców podczas dźwigania największych obciążeń. Pozwalają także na wygenerowanie większej siły, a w konsekwencji na lepsze osiągi sportowe u trenujących.

Po co pas kulturystyczny - ochrona przed kontuzjami

 

Warto odnotować, że nosząc pas kulturystyczny w trakcie treningu, zwiększa się ciśnienie wewnątrzbrzuszne nawet o 40 procent. W efekcie skutkuje to mniejszym naciskiem na dyski międzykręgowe (nawet o 50 procent).Stosując pas kulturystyczny, ćwiczący ma znacznie mniejsze ryzyko, że wskutek przeciążenia doświadczy takich dolegliwości, jak przepuklina czy urazy kręgosłupa (np. wypadnięcie dysku).
Pas kulturystyczny nie jest zalecany dla osób zupełnie początkujących. Nie mają one rozwiniętych mięśni stabilizacyjnych kręgosłupa, a także mięśni brzucha oraz grzbietu. Używanie pasa może przyczynić się w takiej sytuacji do jeszcze większego osłabienia tych partii mięśniowych. Konsekwencją może być np. pogłębienie się lordozy lędźwiowej. Ponadto po co pas kulturystyczny w przypadku, gdy mogą one nie być w stanie prawidłowo aktywować tłoczni brzusznej.
Dlatego chcąc używać pasa treningowego, należy wcześniej opanować do perfekcji technikę związaną z danym ćwiczeniem. Pas na siłowni nie powinien być noszony przez cały czas trwania treningu, a jedynie podczas wykonywania danej serii. Zaleca się również, aby stosowanie pasa treningowego łączyć z dodatkowymi ćwiczeniami na brzuch i grzbiet.
SKÓRZANY PAS Z ŁAŃCUCHEM NA DODATKOWE OBCIĄŻENIA INSPORTLINE NF-9057 - sprawdź

Pas kulturystyczny a podnoszenie większych ciężarów

 

Okazuje się, że w przypadku ruchów typu przysiad lub martwy ciąg, pas kulturystyczny zmniejsza stopień zgięcia kręgosłupa, ale jednocześnie zwiększa stopień zgięcia bioder i kolan. Pozwala to na bardziej efektywne wykonywanie tych ćwiczeń i pracę z większym obciążeniem. Stosowanie pasa na siłowni ma także jeszcze inną korzyść. Pozwala na lepszą aktywację mięśni czworogłowych i dwugłowych.

Pasy kulturystyczne są cenione także za to, że pozwalają na szybszy progres siłowy u trenujących. Dzięki skuteczniejszemu angażowaniu rożnych partii mięśniowych, możliwe staje się pracowanie z większym ciężarem oraz ilością powtórzeń. Czynniki te mają bezpośrednie przełożenie na hipertrofię, a ta jak wiadomo na rozmiar mięśni i posiadaną siłę.

 

Jak zakładać pas na siłownię?

 

Chcąc maksymalnie wykorzystać możliwości pasa na siłownię, ćwiczący musi nauczyć się prawidłowo z niego korzystać. Kluczowy jest sposób założenia pasa. Powinien on znajdować się dokładnie na pępku. Aczkolwiek niektórzy kulturyści preferują pozycję powyżej talii lub nad biodrami. Tak naprawdę sposób założenia pasa kulturystycznego powinien zostać dopasowany w zależności od wykonywanego ćwiczenia. Dlatego w przypadku wątpliwości warto poradzić się obecnego na siłowni trenera. Ważne, aby pas był zapięty maksymalnie ciasno, ale jednocześnie w taki sposób, który nie będzie powodował dyskomfortu ani ograniczał oddechu.






Zaufane Opinie IdoSell
4.61 / 5.00 640 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2020-01-17
Wszystko tak jak powinno być. Jedynie przy wybieraniu paczkomatów nie było dostępnych wszystkich oraz mapa do wyboru była przeznaczona tylko do użytku developerskiego, a nie produkcyjnego.
2020-01-20
Super!!!!
Niniejsza witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności
Zamknij
pixel