Hurtownia sportowa SK-Sport - twoje stroje i dresy piłkraskie
178590144(pn-pt: 8-16:00, sob: 8-12:00)

Ćwiczenia na uda - co zrobić, aby uzyskać szybkie efekty?

2019-02-24
Ćwiczenia na uda - co zrobić, aby uzyskać szybkie efekty?
Smukłe i jędrne uda to marzenie wielu osób. W celu pozbycia się nadmiaru tkanki tłuszczowej w tych okolicach konieczne jest połączenie diety z intensywnym treningiem, dzięki czemu efekt będzie mógł zostać osiągnięty szybko i bezproblemowo. Trening powinien oczywiście zawierać solidną rozgrzewkę, dzięki której rozgrzeją się poszczególne mięśnie. Do treningu można oczywiście również włączyć treningi, które przyspieszają procesy odchudzania. To niepodważalna gwarancja efektu, jaki może zaskoczyć niejedną osobę! Czy ćwiczenia na uda są skuteczne? O czym należy pamiętać podczas ćwiczeń?

 

Rozgrzewka przed treningiem

Dzięki rozgrzewce możemy przygotować mięśnie do intensywnego treningu. Minimalizuje ona ryzyko urazów i kontuzji, które czyhają na osoby niećwiczące. Na początku warto postawić na ćwiczenia mocno rozciągające. Do tego dołączyć można również ćwiczenia aerobowe. Ich zaletą jest nie tylko solidne rzeźbienie mięśni, ale również pomoc organizmowi w zrzucaniu zbędnych kilogramów. Osoby, które nie chcą ćwiczyć samodzielnie w domu, powinny zastanowić się nad pływaniem lub joggingiem. Te dwie dyscypliny sportowe mogą w znacznym stopniu pomóc nam w zrzuceniu nadmiaru zbędnej tkanki tłuszczowej oraz w wyrzeźbieniu pięknych ud i pośladków. Trening na świeżym powietrzu sprawia, że zyskujemy również dobry humor i zdrowie, gdyż wdychamy duże ilości tlenu. Dobre samopoczucie jest przyjemnym skutkiem ubocznym ćwiczeń. Warto pamiętać jednak o systematyczności. Ćwiczenia powinny być wykonywane przynajmniej 3-4 razy w tygodniu, a ich długość powinna mieć około 30 minut.
Co zrobić, aby ćwiczenia na uda były jeszcze bardziej skuteczne?


Dieta


Zbilansowany posiłek to podstawa każdego treningu. Podjadając słodycze i przetworzoną żywność, chipsy i białe pieczywo, nasz nadmiar tłuszczu w okolicy ud nigdy się nie zmniejszy. Bez treningu nawet najbardziej uciążliwe i wymagające ćwiczenia fizyczne, nie byłyby w stanie zbudować imponujących ud. W celu dobrania odpowiedniej diety można skorzystać z pomocy dietetyka online gotowych planów posiłkowych lub udać się do dietetyka. Ostatnia opcja zalecana jest szczególnie tym osobom, które borykają się z problemem nadmiaru tkanki tłuszczowej na udach. Wiele kobiet zmaga się z problemem masywnych ud, jednak kompetentny dietetyk może odmienić ich życie na lepsze bez radykalnych zmian. W co powinna być bogata dieta?


Przede wszystkim w zboża, białko oraz wodę. Zamiast słodyczy, warto postawić na jogurt naturalny wymieszany z domowymi przetworami lub mieszanką studencką. Oczywiście należy zwracać uwagę na ilość dodawanych do jogurtu rzeczy, gdyż nie może ona być zbyt duża. Nie należy również podjadać po godzinie 18, a dzień rozpoczynać pełnowartościowym śniadaniem, które nie tylko doda energii na cały dzień, ale również nie zwiększy nadmiaru tkanki tłuszczowej. W porze obiadowej stawiamy na chude mięso jak kurczak, czy indyk. Takie mięso dostarczy sporej ilości białka niezbędnego do zbudowania mięśni. W diecie powinny królować również potrawy, które zawierają kwasy Omega oraz błonnik, który doskonale oczyszcza jelita i przyspiesza metabolizm.


Masaż


Masowanie ciała pobudza krążenie i sprawia, że czujemy się o wiele lepiej, niż do tej pory. Masaż wykonywać można specjalnymi przyrządami lub też poprzez ugniatanie ich rękami. Tak samo postępujemy z udami. Nawet delikatne szczypanie może sprawić, że cellulit zniknie w oczach, a my poczujemy się świetnie w bikini. Masaż można urozmaicić również olejkami lub oliwką na dzieci. Po kąpieli warto wmasować w uda i pośladki odrobinę olejku arganowego, dzięki czemu będą bardziej jędrne i elastyczne.


Odpowiednie kosmetyki


Balsamy na cellulit to absolutny ,,must have'' w przypadku chęci stworzenia imponujących pośladków. Dzięki temu cellulit szybciej zniknie, a my otrzymamy ciało, o jakim marzymy i jakiego pragniemy. To świetna wiadomość dla wielu osób! Oprócz balsamów na cellulit zastosować można również olej kokosowy, który skutecznie pomoże uporać się z problemem nieestetycznych fałd na udach.


Odpowiednia bielizna

Odpowiednia bielizna może zdziałać cuda. Ubierając delikatnie wycięte majtki, bokserki lub stringi można dostrzec, że pupa nie prezentuje się tak źle, jak to tej pory, a nogi nie wyglądają na tak masywne. To motywacja, która sprawia, że od razu ma się ochotę wykonywać ćwiczenia, aby wyglądać w tym stroju doskonale. Niektóre kobiety wykonują trik, który polega na tym, że w momencie robienia ćwiczenia przed rozpoczęciem ćwiczenia, ubierają niezbyt efektowne majtki, które sprawiają, że pupa prezentuje się jeszcze gorzej, niż w rzeczywistości. Taki zabieg sprawia, że ubierając inne majtki i porównują efekty ćwiczenia, chociażby po tygodniu, pupa prezentuje się znacznie lepiej, niż na początku, co wyzwala dodatkową motywację do ćwiczeń! Warto więc o tym pamiętać.

Systematyczność i ciężka praca!

Piękna figura nie utworzy się w sposób samodzielny. Ważny jest opór w dążeniu do celu oraz systematyczność. Motywacją może być najmniejsza rzecz. Może być to wymarzony strój kąpielowy lub zbliżające się wakacje. Twoja figura będzie wyglądała rewelacyjnie, jeżeli poświęcisz jej odpowiednią dawkę uwagi i troski! Same kosmetyki nie wystarczą. Konieczny jest ból, pot i opór, aby ciało wyglądało doskonale. Piękna figura nie zrobi się samodzielnie lub wtedy, kiedy trening będzie odbywał się raz w tygodniu. Ćwiczenia powinny odbywać się 3-4 razy w tygodniu po około 30 minut, aby zauważyć efekty! Oczywiście każdego dnia warto zmieniać zestaw, gdyż mięśnie mogą przyzwyczajać się po poprzednich wersji.


Przykładowe ćwiczenia na uda - Wersja domowa

Przysiady

Te ćwiczenia chyba w największym stopniu angażują mięśnie ud i pośladków. Do ich wykonania należy umieścić stopy na szerokość barków. Do ręki warto wziąć ciężarki, które wzmocnią efekty ćwiczeń. W takiej pozycji obniżamy biodra do ziemi i podnosimy z wyrzuceniem bioder do przodu w pozycji stojącej. Ćwiczenie to można modyfikować na wiele różnych sposobów. Włączyć można również wymachy nóg w bok lub do tyłu w momencie prostowania lub pulsowanie, kiedy biodra obniżają się do podłogi. Ćwiczenia te budują piękne pośladki i nogi, o jakich zawsze marzyliśmy!


Wykroki

Te ćwiczenia dbają nie tylko o partie ud i pośladków, ale również o stawy człowieka. W celu ich wykonania należy stanąć prosto, a następnie wykonać wykrok do przodu tak, aby noga z tyłu miała możliwość swobodnej pulsacji do ziemi, a noga z przodu utrzymywała stabilizację i równowagę. Ćwiczenie to można w dowolny sposób modyfikować poprzez zwiększanie szybkości pulsacji lub wykonywanie ćwiczenia z przeskakiwaniem nóg.


Wymachy bioder

Kładziemy się na macie i umieszczamy ręce swobodnie na ziemi. Zginamy nogi w kolanach tak, aby dotykały ziemi. Unosimy biodra ku górze i w trakcie wymachu napinamy mocno mięśnie pośladków. Dzięki temu uzyskamy efekt napompowanych pośladków.

Podnoszenie nogi ku górze

Przechodzimy do klęku podpartego. W tej pozycji unosimy nogę ku kurze i delikatnie pulsujemy, aby czuć pracę pośladka. Takie ćwiczenie pomaga w szybki i prosty sposób zbudować partie pośladków.

Jogging

 

Buty do biegania Nike Air Zoom

Bieganie nie jest dla wszystkich. Niektóre osoby nie mogą nawet myśleć o tym, aby iść pobiegać, gdyż to napawa ich niechęcią. Do biegania należy się odpowiednio przygotować. Mowa tutaj nie tylko o rozgrzewce przed treningiem, ale również o doborze odpowiednich ubrań i butów, które zabezpieczają kręgosłup i amortyzują bieg. To bardzo ważne, gdyż zaniechanie tego elementu może wiązać się z poważnymi i bolesnymi kontuzjami! Warto poprosić o poradę eksperta, który pomoże w rozwiązaniu wszelkich problemów.



Buty do biegania - nasza oferta >> kliknij


Przykładowe ćwiczenia na uda - Wersja z urządzeniami do ćwiczeń

Podnoszenia z użyciem wałka do ćwiczeń


Siadamy na podłodze, zgięte w kolanach nogi obciążamy dodatkowo wałkiem. Podnosimy nogi delikatnie, prostując je w kolanach. W ten sposób pobudzamy mięśnie czterogłowe. Ćwiczenia z wałkiem doskonale modelują nogi, dlatego warto zakupić to urządzenie na własność.


Ćwiczenia ze sztangą

Półprzysiad ze sztangą umieszczoną na karku pobudza prace mięśni przywodzicieli.

Sztanga gryf łamany

Suwnica

Wypychanie ciężaru na suwnicy to stymulacja mięśni czterogłowych i mięśni przywodzicieli.


Ćwiczenia na uda - Jak się pozbyć cellulitu?

Oprócz wspomnianego wcześniej masażu i balsamów na cellulit warto również odwiedzać pobliskie baseny po to, aby skorzystać z dyszy wodnych o mocnym strumieniu, który kierujemy na okolice pupy. Takie coś może znacznie poprawić wygląd nasze pupy i pośladków. Dodatkowo zarówno mężczyźni, jak i kobiety mogą stosować niezwykle skuteczne peelingi cukrowe i kawowe, które usuwają martwy naskórek i poprawiają krążenie krwi. Skóra staje się zaróżowiona i napięta, a my zyskujemy doskonały humor. Efekt może poprawić również picie wody z cytryną, które wspomaga procesy antyoksydacyjne i nawadniające.


Sprawdź sztangi i gryfy w naszym sklepie sportowym -> kliknij



Kiedy ćwiczenia na pośladki dają efekty?


Trzeba być cierpliwym. Tak naprawdę efekty uzależnione są od wieku, kondycji i ilości tkanki tłuszczowej każdej osoby. Jeżeli będziesz stosować treningi 2-3 razy w tygodniu po minimum 30 minut, a do tego włączyć zdrową dietę, zrezygnujesz z używek i będziesz zmotywowany, efekty zobaczysz już po dwóch tygodniach. Poprawa wyglądu pupy i jej uniesienie wymaga nieco większej ilości czasu, dlatego pierwsze efekty treningu pośladków będą widoczne po miesiącu.



Ćwiczenia na uda - Podsumowanie

Podsumowując, trening na uda wymaga samozaparcia i wielu godzin intensywnych ćwiczeń. Powyżej zaproponowane zostały przykładowe zestawy, które pomocą w zdobyciu takiego efektu, jakiego oczekujesz. Oprócz nich ważne jest zastosowanie zbilansowanej diety, która wolna jest od sztucznych słodzików i barwników negatywnie wpływających na procesy spalania tłuszczu. W celu wzmocnienia efektów ćwiczeń, warto dokupić urządzenia do ćwiczeń, takie jak obciążniki i wałki. Dzięki temu zarówno uda, jak i pośladki będą szybciej się formowały. Wygląd skóry poprawiamy poprzez zastosowanie peelingów, masażu oraz specjalnych kosmetyków, które w szybki i skuteczny sposób nawilżają skórę oraz tworzą jej warstwę lipidową.
Pokaż więcej wpisów z Luty 2019
Niniejsza witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności
Zamknij
pixel