Hurtownia sportowa SK-Sport - twoje stroje i dresy piłkraskie
178590144(pn-pt: 8-16:00, sob: 8-12:00)

Ćwiczenia na płaski brzuch - o czym należy pamiętać?

2019-02-20
Ćwiczenia na płaski brzuch - o czym należy pamiętać?

Wyrzeźbiony i twardy brzuch to marzenie wielu mężczyzn i kobiet. Różnego rodzaju plany treningowe oraz wskazówki ekspertów znaleźć można na forach internetowych poświęconych kulturystyce i dziedzinie fitness. Piękny brzuch to powód do dumy oraz synonim doskonałej, nieskazitelnej sylwetki, która przykuwa uwagę innych ludzi. Ile potrzeba czasu na to, aby zauważyć pierwsze mięśnie na brzuchu? Czy jest to trudne?




Czy ćwiczenia na płaski brzuch naprawdę dają efekty?


Czym w ogóle jest trening brzucha? Na czym polega jego specyfika i o czym trzeba pamiętać, aby ćwiczenia wykonywać w sposób odpowiedni? W sieci znaleźć można wiele doniesień mówiących o cudownych efektach kilkudniowych ćwiczeń. Niestety w takich informacjach nie znajdziemy informacji o tym, że do uzyskania pożądanego efektu konieczna jest systematyczność, wytrwałość i precyzja podczas ćwiczenia. Ważna jest też znajomość podstawowych pojęć z zakresu fitness oraz rozsądny trening. Osoby, które ćwiczą raz w tygodniu lub ćwiczą zbyt krótko, nie zobaczą imponujących efektów po kilku dniach. Potrzeba do tego samozaparcia, chęci oraz innych czynników, które opisane zostaną poniżej. Czynniki takie jak pracowitość, chęci oraz determinacja pozwolą na uzyskanie fenomenalnych efektów już po kilku tygodniach!


Ile potrzeba czasu, aby ćwiczenia na płaski brzuch przyniosły efekt?


Czas jest zazwyczaj zróżnicowany. Wszystko uzależnione jest od indywidualnych predyspozycji osób ćwiczących. W niektórych przypadkach proces ten może trwać zaledwie kilka dni, a u niektórych może przeciągać się miesiącami. Wiele zależy od ilości tkanki tłuszczowej i wody w organizmie. Jeżeli z brzucha zwisają nieestetyczne fałdy brzuszne, wówczas proces spalania nadmiaru tłuszczu będzie powodował opóźnianie się widoczności efektów treningowych. Nadmiar skóry w takim przypadku potrzebuje nieco większej ilości czasu, aby się ,,wchłonąć'''. Osobom szczupłym, chcącym poprawić wygląd brzucha będzie w tej kwestii nieco łatwiej. Bez względu na powyższe czynniki, pierwsze efekty ćwiczenia brzucha powinny być widoczne już po około 2 tygodniach!


Jak poprawnie wykonywać ćwiczenia na płaski brzuch?


Oprócz determinacji, czasu i chęci ważna jest również technika. Bez niej nawet najcięższe ćwiczenia nie wyrzeźbią tkanki brzusznej tak, jak przy zastosowaniu kilku technik. Skuteczna walka o piękne mięśnie brzucha wymaga trzymania się kilku zasad, które po części wynikają z naturalnej techniki ludzkiego ciała. Niektóre ćwiczenia, które rzekomo zalecane są jako ćwiczenia na mięśnie brzucha, nie dają pożądanych efektów, a w dodatku ich skutkiem ubocznym są kontuzje kręgosłupa i stawów- zwłaszcza u osób początkujących, które dopiero co rozpoczęły swoją przygodę ze światem fitnessu. Warunkiem koniecznym do uzyskania efektów jest wybranie odpowiednich ćwiczeń i poziomu ich intensywności! Drugą kwestią, o której muszą pamiętać osoby ćwiczące, jest to, że brzuch składa się zasadniczo z dwóch rodzajów tkanek.

Hantle neoprenowe BodySculpture 2 kgJedna z nich to tkanka mięśniowa, której wygląd modyfikuje się w oparciu o dany zestaw ćwiczeń. Tkanka ta nawet w przypadku największego rozbudowania, nie będzie widoczna pod tkanką tłuszczową. Wszystko to sprawia, że ćwiczenia powinny skupiać się nie tylko na technice i doborze odpowiednich ćwiczeń, ale również na treningu aerobowym i zbilansowanej diecie. Dzięki temu tkanka tłuszczowa będzie mogła efektywnie spalać, co doprowadzi do uwidocznienia się tkanki mięśniowej. Osoby chcące poprawić wygląd swojego brzucha powinny rozważyć włączenie do treningu i diety pływania, jazdy na rowerze lub nad zastosowanie steppera, który pomoże zlikwidować nadmiar tkanki tłuszczowej i uzyskać piękny brzuch bez względu na wiek i płeć!


O czym należy pamiętać?


Droga do celu bywa trudna i długotrwała. Niektóre osoby poddają się z byt szybko, przez co efekty treningowe nigdy nie zostają osiągane. W drodze o piękny brzuch należy pamiętać o ważnych czynnikach, takich jak:

  • Wytrwałość w dążeniu do celu,
  • dobraniu odpowiedniej intensywności ćwiczeń,
  • zaufaniu radom ekspertów,
  • stosowaniu dodatkowych urządzeń, które ułatwiają ćwiczenia i pomagają w osiągnięciu perfekcyjnej rzeźby brzucha bez obciążania kręgosłupa



    Sprawdź ofertę -> hantle neoprenowe - kliknij

Zbilansowany plan ćwiczeń powinien skupiać się na dwóch aspektach, czyli na angażowaniu bezpośrednio mięśni brzucha oraz na rozróżnieniu ćwiczeń pod względem płaszczyzny ich wykonywania. Przy wykonywaniu niektórych ćwiczeń na mięśnie brzucha widać, że mięśnie się angażują, jednak nie oznacza to, że intensywność ćwiczenia pozwoli na uzyskanie widocznych efektów. Często uczucie napięcia na brzuchu spowodowane jest nie samym wykonywaniem ćwiczenia, a chęcią organizmu do utrzymania równowagi. Rozróżnianie ćwiczeń pod wyglądem płaszczyzny przynosi również duże rezultaty. W ten sposób aktywowane są wszystkie włókna mięśniowe, dlatego mięśnie szybko i systematycznie się rozbudowują. Częstym błędem osób ćwiczących jest wybieranie jedynie niektórych ćwiczeń z planu treningowego. Może to prowadzić do nieoczekiwanych efektów asymetrii, gdyż może się okazać, że osoby pragnące wyrzeźbić brzuch, pominą ćwiczenie boczków i grzbiet. Ćwiczenia dla kobiet pomijają często inne okolice ciała jak talia, czy pośladki. Warto więc uwzględnić dodatkowe ćwiczenia innych partii ciała, aby było ono smukłe i prezentowało się nienagannie.


Ławki kulturystyczne

Zestaw skutecznych ćwiczeń na płaski brzuch!


Skłony tułowia ze wznoszeniem ramion


Jedno z najczęściej wykonywanych ćwiczeń przez kobiety. Można powiedzieć, że panie wręcz uwielbiają tego typu ćwiczenia, gdyż mocno czuć pracę mięśni na brzuchu. W celu wykonania ćwiczenia należy położyć się na podłodze i unieść ręce do góry. Następnie należy spiąć mięśnie brzucha i unieść prosto nogi ku górze tak, aby osiągnęły kąt około 45 stopni. W takiej pozycji należy wykonać poprawnie skłon. Najpierw podnosimy głowę, ramiona i bark tak, aby dosięgnąć dłońmi kolan, a następnie wracamy do wyjściowej pozycji. W celu zwiększenia intensywności ćwiczeń zalecane jest również stosowaniu obciążników na nogi.



Przysiady


Jedno z najprostszych ćwiczeń, które wzmacnia nie tylko mięśnie brzuch i pośladków, ale również brzucha. Należy stanąć z nogami rozmieszczonymi na szerokość barków. W celu utrzymania równowagi warto podnieść ręce na wysokość klatki mięśniowej. Dzięki temu uzyskamy pożądaną równowagę. Przysiad wykonywany jest do momentu, aż biodra ustawią się równolegle do podłogi. Osoby chcące poprawić wygląd nóg i pośladków, powinny dodatkowo napiąć te partie mięśni.



Brzuszki


Niektóre metody wykonywania ,,brzuszków'' pozwalają na maksymalne napięcie brzucha. To doskonałe ćwiczenia dla osób początkujących, które chciałyby poprawić wygląd swojego brzucha, jednak obawiają się nieoczekiwanych kontuzji. Zalecana jest wersja z uniesionymi kolanami, która polega na tym, aby w pozycji leżącej unieść zgięte w kolanach nogi i tułów, po czym wykonywać ruchy rękami lub opadanie i ponowne wznoszenie tułowia. To dwie wersje, które można stosować zamiennie w zależności od stopnia wyćwiczenia. W celu podniesienia trudności wykonywania ćwiczeń można korzystać z ławeczki do brzuszków.



Zwis z uniesionymi nogami


Do wykonania tego ćwiczenia potrzebny jest drążek. Może być on przymocowany do futryny drzwi lub dowolnego miejsca, które umożliwia jego zawieszenie. W celu wykonania ćwiczenia należy złapać oburącz drążek tak, aby stopy nie dotykały ziemi. Trzymając się drążka, należy unosić kolana ku górze do brzucha. Efekty można wzmocnić dzięki zastosowaniu obciążników oraz poprzez zwiększanie ilości unoszeń.



Pozycja deski - deski bocznej




To ćwiczenia pozwalające na trenowanie mięśni brzucha na zupełnie innych płaszczyznach niż wszelkie dotychczas stosowane ćwiczenia. Pozycję deski uzyskuje się poprzez wspieranie się na przedramionach i stopach z uniesionym tułowiem ku górze. Aby przejść do deski bocznej, należy przenieść ciężar ciała na jedną stronę, sięgając ramieniem ku górze z jednoczesnym obrotem bioder i nóg.



Jak często należy ćwiczyć mięśnie brzucha?


Dostępne w sieci plany treningowe mają różne założenia. Jedne z nich są nieco bardziej intensywne i częste, a inne stosowane są z przerwami. Codzienne wykonywanie ćwiczeń to ogromny błąd. W organizmie zachodzą procesy anaboliczne i kataboliczne, dlatego konieczne jest zapewnienie organizmowi dawki niezbędnego odpoczynku, aby mięśnie mogły rosnąć. Mięśnie brzucha są najmniej podatne na urazy, dlatego można stosować je jednak codziennie z uwzględnieniem niewielkiego nasilenia ćwiczeń.



Czego należy unikać?



Czy można schudnąć z brzucha przy jednoczesnym nieodmawianiu sobie niczego? Nie można! Do wypracowania mięśni brzucha potrzebna jest natychmiastowa zmiana diety, skorzystanie z pomocy dietetyka, regularne ćwiczenie oraz rozum! Nawet najcięższe ćwiczenia przy jednoczesnym spożywaniu dużych dawek słodyczy i tłustych pokarmów nie przyniosą żadnych efektów! Ograniczyć należy cukry proste, węglowodany oraz substancje konserwujące będące jedynie sztucznymi zapychaczami w diecie człowieka. Warto ograniczyć również ilość spożywanej soli, gdyż ta może powodować zastoje wody w organizmie. To niepożądane zjawisko sprawia, że przybieramy na wadze i stajemy się ,,napuchnięci''. W trakcie procesu odchudzania usuwana jest najpierw woda z organizmu, a dopiero za nią rusza spalanie tkanki tłuszczowej. Do diety należy włączyć białko, zboża oraz spożywanie dużych ilości wody. Wyrzeźbiony brzuch to nie tylko ćwiczenia fizyczne, ale również odpowiednio dobrana dieta, masa wyrzeczeń i solidna dawka pracy zarówno fizycznej, jak i psychicznej!


Jakie sprzęty wspomogą ćwiczenia na mięśnie brzucha?


Wygląd brzucha będzie poprawiał się wraz ze wzrostem intensywności ćwiczeń. Niestety ciało samodzielnie może wypracować wygląd brzucha do pewnego momentu. Później konieczne jest zastosowanie dodatkowego obciążenia, które wzmocni efekty ćwiczeń. Mowa tutaj o ciężarkach, które w szybki i prosty sposób można przytwierdzić do dowolnego miejsca na ciele. Przydatne są również ławki kulturystyczne, kółka do ćwiczeń oraz twistery. Dzięki nim ćwiczenia stają się cięższe, a efekty bardziej widoczne.
Pokaż więcej wpisów z Luty 2019
Niniejsza witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności
Zamknij
pixel