Hurtownia sportowa SK-Sport - twoje stroje i dresy piłkraskie
178590144(pn-pt: 8-16:00, sob: 8-12:00)

Jak ćwiczyć z ekspanderem, żeby mieć płaski brzuch?

2019-07-10
Jak ćwiczyć z ekspanderem, żeby mieć płaski brzuch?

 



Expander to jeden z najłatwiejszych w użyciu a zarazem najbardziej uniwersalnych przyrządów do ćwiczeń. Z powodzeniem możemy przy jego użyciu trenować nie tylko klatkę, mięśnie naramienne czy tricepsy, ale również mięśnie brzucha. Sprężyny do ćwiczeń, o ile tylko będziemy korzystać z nich w sposób umiejętny, okażą się znakomitym sposobem na wzmocnienie i nadanie rzeźby mięśniom brzucha. Skuteczna gimnastyka na brzuch z użyciem gum treningowych jest jak najbardziej możliwa. Trzeba tylko poznać kilka podstawowych informacji na temat użycia przyrządów oporowych w treningu mięśni brzucha.

Expander a gimnastyka na brzuch

Expander w celu treningu mięśni brzucha możemy wykorzystać na dwa zasadnicze sposoby:

-jako bazowy sprzęt do treningu,
-jako przyrząd służący zwiększeniu obciążenia podczas ćwiczeń


Warto pamiętać, że zarówno expandery jak i np. gumy treningowe to przyrządy o charakterze oporowym. Stwarza to naprawdę szerokie możliwości jeżeli chodzi o ich użytkowanie. Przykładowo: trenując mięśnie klatki piersiowej możemy wykorzystać sprężyny do ćwiczeń lub gumy treningowe zarówno jako bazowy ćwiczeń służący do określonych ćwiczeń, ale również w celu np. zwiększenia oporu podczas ćwiczeń standardowo wykonywanych bez żadnych dodatków, jak na przykład pompki.
Podobnie możemy postępować trenując z expanderem mięśnie brzucha.


Co więcej, expandery oraz gumy treningowe świetnie nadają się do różnicowania obciążeń podczas treningu. Mieszając ćwiczenia z użyciem przyrządów oporowych z ćwiczeniami np. wykorzystującymi wyłącznie ciężar własnego ciała dostarczamy mięśniom zróżnicowanych bodźców, co oznacza znacznie korzystniejszą reakcję anaboliczną.


EXPANDERY OGROMNY WYBÓR ->> ZOBACZ


Sk-sport poleca: gimnastyka na brzuch z użyciem expandera

Korzystając z takich przyrządów, jak sprężyny do ćwiczeń możemy wykonywać następujące ćwiczenia na wzmocnienie oraz rzeźbę mięśni brzucha:


Brzuszki z dodatkowym obciążeniem


W tym ćwiczeniu korzystamy z expandera jako dodatkowego obciążenia. W odróżnieniu od zwykłych brzuszków, najlepiej będzie znaleźć solidne oparcie dla stóp. W przeciwnym wypadku, ćwiczenie należy wykonywać z mniejszym obciążeniem, żeby zachować stabilną pozycję nóg. Expander zaczepiamy jednym końcem o stopy a drugi koniec chwytamy w dłonie. Podczas każdego powtórzenia staramy się osiągnąć jak najmocniejsze napięcie mięśni brzucha. Ruch wykonujemy w sposób płynny, bez szarpnięć(zwłaszcza w końcowej fazie). Brzuszki z expanderem świetnie modelują cały brzuch, ze szczególnym uwzględnieniem mięśni prostych brzucha.



GUMOWY EKSPANDER DO ĆWICZEŃ INSPORTLINE MORPO 200 CM


Brzuszki z uniesionymi nogami

Kolejne ćwiczenie, w zakresie którego sprężyny do ćwiczeń służą nam jako dodatkowe obciążenie. Przyjmujemy pozycję taką, jak przy klasycznych "brzuszkach", tylko z uniesionymi nogami(kolana zgięte). Expander zaczepiamy jednym końcem o brzeg łóżka/drabinkę/inny stabilny przedmiot a drugi koniec chwytamy w dłonie. Brzuszki z uniesionymi nogami to typowe ćwiczenie koncentryczne. Oznacza to, że prawidłowa technika jest o wiele ważniejsza, niż duży ciężar. Podczas każdego powtórzenia dążymy do tego, aby osiągnąć możliwie jak największe napięcie mięśni brzucha. W celu wzmocnienia efektu ruch możemy na chwilę zatrzymać w ostatniej fazie(w momencie, gdy osiągamy największe zgięcie sylwetki). Podobnie jak w przypadku standardowych brzuszków, staramy się o zachowanie płynnego ruchu podczas każdego powtórzenia.

Nożyce bokiem


W tym ćwiczeniu musimy położyć się na boku, z sylwetką podpartą na łokciu. Jeden koniec expandera zahaczamy o stopę, którą będziemy wykonywać ruch, drugi koniec trzymamy w dłoni. Powoli prostujemy nogę, wykonując stopniowy, płynny ruch w górę. Świetne ćwiczenie przede wszystkim na mięśnie skośne brzucha, ale angażuje również mięśnie proste.


Przysiady z expanderem

Następne ćwiczenie to przysiady z expandarem. To ćwiczenie jest co prawda przeznaczone przede wszystkim do treningu ud oraz mięśni nóg, ale warto pamiętać, że przysiady mocno angażują także mięśnie brzucha. Dzięki dodatkowemu obciążeniu, które zapewniają sprężyny do ćwiczeń możemy jeszcze wzmocnić ten efekt. Wykonanie identyczne, jak w przypadku klasycznych przysiadów, z tym że expander jedną stroną zahaczamy o stopy a drugą stronę chwytamy w dłonie.


Scyzoryk z oporem


W tym ćwiczeniu kładziemy się na plecach oraz zahaczamy expander o stopy. Nogi rozszerzamy do momentu mocnego napięcia sprężyn. Następnie podnosimy nogi do góry, starając się to, aby lędźwie cały czas przylegały do podłoża. Staramy się utrzymać wyprostowaną pozycję przez 30 sekund, a następnie miarowym ruchem wracamy do pozycji wyjściowej. W tym ćwiczeniu ważne jest, aby przyrząd ze sprężynami do ćwiczeń mięśni zapewniał odpowiedni ciężar: z jednej strony expander musi zapewniać odpowiednie napięcie, z drugiej musimy być w stanie wykonać każde powtórzenie w pełni płynnym ruchem, bez szarpnięć i zmian tempa.


ZESTAW GUM FITNESS BODY SCULPTURE BB 2320 43 CM

Jak wybrać przyrząd ze sprężynami do ćwiczeń mięśni?

Wybór jeżeli chodzi o sprężyny do ćwiczeń jest naprawdę szeroki. Możemy zdecydować się na modele gumowe lub metalowe. Ilość sprężyn może wynosić od 3 do 6. Również długość expandera może znacząco się różnić. Nasza rekomendacja? Najlepiej korzystać jednocześnie z więcej, niż jednego modelu. W ten sposób łatwiej będzie nam dopasować obciążenie oraz zasięg expandera do naszych możliwości. Warto również pamiętać, że expandery sprężynowe cechują się znacznie mocniejszym oporem, niż gumy. Również ich waga jest większa, co w niektórych ćwiczeniach może stanowić pewne utrudnienie dla osób początkujących.

Czy możliwa jest kompleksowa gimnastyka na brzuch z użyciem expandera?

Odpowiedź brzmi: jak najbardziej tak. Jak już wspominaliśmy, expander oraz każdy inny przyrząd do ćwiczeń o charakterze oporowym cechuje się tym, że możemy korzystać z niego zarówno jako ze sprzętu bazowego w przypadku konkretnych ćwiczeń, jak też użytkować przyrząd w formie dodatkowego obciążenia. Dzięki temu, użycie expandera pozwoli nam na wykonywanie pełnowymiarowego treningu na mięśnie brzucha, którego efektywność możemy dodatkowo zwiększyć różnicując rodzaj obciążeń, tj. wykonując niektóre ćwiczenia z expanderem, a inne wyłącznie z użyciem ciężaru własnego ciała.

 

 

 

Pokaż więcej wpisów z Lipiec 2019
Document
IdoSell Shop - Prawdziwe Opinie Klientów
4.61 / 5.00 (352 opinii)
pixel
Niniejsza witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności
Zamknij