Hurtownia sportowa SK-Sport - twoje stroje i dresy piłkraskie
178590144(pn-pt: 8-16:00, sob: 8-12:00)

Jak ćwiczyć z Kettlebellem? Ćwiczenia z kettlem – poznaj wszystkie zalety treningu

2019-04-17
Jak ćwiczyć z Kettlebellem? Ćwiczenia z kettlem – poznaj wszystkie zalety treningu



Ćwiczenia z kettlem – poznaj wszystkie zalety treningu



Ćwiczenia z kettlem pozwalają na intensywne wzmacnianie mięśni, spalanie tłuszczu, poprawę wytrzymałości i mają niebagatelny wpływ zdrowotny na układ sercowo-naczyniowy. Oprócz tego, dzięki interesującej formie, sprawiają po prostu dużą radość i przyjemność z treningów. Wydaje się niemal niewiarygodne, że ten prosty sprzęt ma tak wiele zalet. Jest to prawdziwie uniwersalne rozwiązanie dla zachowania sprawności i zdrowia! Mało tego, trening z kettleball może być wykorzystywany zarówno przez kobiety jak i mężczyzn, niezależnie od ich poziomu sprawności fizycznej. Ćwiczenia z kettlem są włączane nawet do specjalnych programów rehabilitacyjnych.


Obciążniki do kettlebell, sprawdź naszą ofertę! ->> kliknij


Co to jest Kettlebell?


Kettleball to hantel, który pochodzi z Rosji i jest zarazem jednym z najstarszych akcesoriów treningowych. Wygląda jak piłka/dzwonek z rączką i występuje w różnych rozmiarach i wadze. Hantle treningowe kettlebell można obecnie kupić w różnych kolorach – od tradycyjnych, ciemnych po odblaskowe różowe, czy też zielone. Dotychczas przeprowadzone badania wykazały, że sportowcy (z doświadczeniem w treningu siłowym), którzy włączyli ćwiczenia z kettlem, nie tylko poprawili swoją siłę, ale poprawili ją o nawet 70 %. Ponadto zdolność aerobowa wzrosła o prawie 15% przy jednoczesnym wzmocnieniu równowagi. Jest to niezwykle cenne nie tylko dla przeciętnego amatora siłowni, ale także dla osób, którym może brakować równowagi i siły, takich jak osoby starsze i niepełnosprawne fizycznie. Dlatego też, tego rodzaju aktywność zalecana jest osobom zmagającym się z chorobami neurologicznymi i dochodzącym do siebie po kontuzjach. Oczywiście w takich wypadkach, zalecane jest wykonywanie treningu pod okiem doświadczonego instruktora/rehabilitanta.

KETTLEBELL ŻELIWNY WINYLOWANY HMS KTC10 RED


Zalety treningu z dzwonkiem kettlebell:



-zmniejsza czas treningu o połowę,
-oszczędza pieniądze - nie jest wymagane członkostwo w siłowni, a cały trening można wykonać dzięki jednemu kettlebell,
-zapewnia pełny i bardzo zrównoważony trening,
-nie nudzi się, jest ciekawy, dynamiczny,
-bardzo wzmacnia plecy
-kettlebell, dzięki swoim rozmiarom jest niezwykle łatwy w transporcie i może być używany prawie wszędzie,
-trening z kettlebell może celować w każdą pojedynczą grupę mięśni w całym ciele
-pozwala na szybkie spalanie kalorii.

 

KETTLEBELL ŻELIWNY WINYLOWANY HMS KTC10 RED - >sprawdź



Trening z kettlebell – charakterystyka


Głównym powodem, dla którego większość osób włącza ćwiczenia z kettlebell, jest połączenie treningu siłowego i aktywności cardio. To prowadzi do lepszej wytrzymałości i co za tym idzie, osiąganiu lepszych wyników. Dlatego sportowcy wykorzystują kettlebell do poprawy swojej wydajności i kondycji. Zwolennicy kettlebell uważają, że ćwiczenia z jego udziałem są znacznie przyjemniejsze od biegania i tradycyjnych treningów z ciężarami. Osoby, które są obecnie zmęczone i nieco zniechęcone rutyną trakcyjnych planów treningowych, po włączeniu kettlebell mogą być zaskoczone i zadowolone różnorodnością jaką oferuje. Co więcej, ten rodzaj treningu nie obciąża stawów, może być więc świetna alternatywą dla osób zmagających się z bólami stawów, bądź posiadających kontuzje.

Trening z kettlebell skutecznie wspiera utratę wagi. Ponieważ większość ruchów kettlebell to dynamiczne ruchy złożone, podczas których kilka mięśni pracuje jednocześnie – można, więc stracić więcej kalorii w krótszym czasie. Jest to dobra metoda na spalanie tłuszczu.


Ćwiczenia z kettlebell efekty


Wykazano niezwykłą skuteczność treningu z kettlebell w spalaniu kalorii. Szybkie ruchy z obciążeniem, które następują podczas wykonywania ćwiczeń wpływają na szybka utratę kalorii i poprawę metabolizmu. Dlatego też, tego rodzaju ćwiczenia są bardzo chętnie włączane w odchudzające plany treningowe.Trening z kettlebell zmniejsza ból szyi, ramion i dolnej części pleców. Ćwiczenia z kettlem są również wyjątkowo korzystne dla osób posiadających problemy z niewłaściwą postawą ciała i z kręgosłupem. Prawie wszystkie ćwiczenia kettlebell wzmacniają mięśnie brzucha, ukośne, dolne partie pleców i mięśnie kręgosłupa. Poza tym, ćwiczenia z kettlem wspierają pracę mięśni brzucha, wzmacniają je i poprawiają równowagę całego ciała. Trening z kettlebell jest bardzo wszechstronny. Wzmacnia i poprawia napięcie wszystkich grup mięśniowych. To również dobre narzędzie dla osób, chcących ćwiczyć w domu. Jedno niedrogie narzędzie może tak naprawdę zastąpić pełny trening wykonywany na specjalistycznych urządzeniach, w które wyposażona jest siłownia. Kettlebell pomaga zachować elastyczność ciała i rozwijać siłę.

 

Zalety ćwiczeń z kettlebell:

 

-zwiększenie wytrzymałości
-szybka utrata tkanki tłuszczowej
-wzmacnianie siły mięśni
-wzmocnienie mięśni kręgosłupa
-poprawa postawy
-zwiększenie elastyczności i gibkości.



Jaki rozmiar kettlebell wybrać?


Wybór wagi kettlebell ma kluczowe znaczenie, ponieważ warunkuje bezpieczny i efektywny trening. Istnieje jednak kilka możliwych problemów z wyborem właściwej wagi kettlebell w zależności od doświadczenia treningowego. Jeśli nigdy wcześniej nie trenowało się z ciężarkami, można mieć wrażenie, ze nawet waga kettlebell przeznaczona dla osób początkujących może być zbyt ciężka. I odwrotnie, jeśli od lat ćwiczy się z obciążeniem, można mieć wrażenie, że sugerowane przez producenta wagi kettlebell są zbyt lekkie.

https://www.sk-sport.pl/product-pol-73425-Stojak-kettlebell-HMS-PREMIUM-STR09.html

Sugerowaną wagę kettlebell dla początkujących mężczyzn jest 16 kilogramów. Jest to idealna waga dla przeciętnego mężczyzny, który rozpoczyna przygodę z treningiem z ciężarkami. Następną wagą jest kettlebell 20 kilogramowy, przeznaczony dla średnio zaawansowanych mężczyzn.Dla osób zaawansowanych dedykowany jest kettlebell o wadze 24 kilogramów. To tylko orientacyjne zakresy – każdy powinien dostosować ciężar kettlebell do swoich możliwości. Już po pierwszym treningu, większość osób będzie w stanie ocenić swoje możliwości. W przypadku kobiet, sugerując się wyżej opisanym schematem, najlepsze będą kettlebell o wagach 8 i 12 kilogramów.



Stojak kettlebell HMS PREMIUM STR09 ->> kliknij i zobacz produkt




Wyjątkowy kształt kettlebell (rączka, okrągły kształt) jest oczywiście zupełnie różny od tradycyjnych hantli. Pozwala on wykonywać wiele ćwiczeń balistycznych i trenowania płynnych ruchów. Chociaż większość ćwiczeń kettlebell może być wykonywana za pomocą hantli, wykonanie tzw. huśtawki jest już prawie niemożliwe. Hantle nie stają się przedłużeniem ramienia jak kettlebell, ponieważ nie posiadają rączki. Rękojeść kettlebell pozwala dłoni trzymać ją luźno, dzięki czemu dzwon może unosić się i wychylać na zewnątrz w wyniku pchnięcia bioder, zapewniając większy pęd zarówno w górę, jak i w dół. Przy huśtawkach hantli ramiona są zmuszane do większego wysiłku, ponieważ większość ciężaru znajduje się po bokach, a nie w masie.


Oprócz zapewnienia niesamowitej przyczepności, uchwyt kettlebell pozwala na łatwe przechodzenie dzwonka/kuli w przód iw tył między rękami, dzięki czemu ćwiczenia mogą być wykonywane dłużej zapewniając intensywną sesję cardio. Waga kettlebell zmusza więcej mięśni do ustabilizowania się i pozwala ciału wykonywać każde ćwiczenie przy dłuższym zakresie ruchu. Zwiększony zakres ruchu poprawia elastyczność, a także poprawia siłę głębszych mięśni stabilizujących. Konstrukcja hantla kettlebell to kolejny wyjątkowy element niezbędny do treningu przyczepności i równowagi. Ponieważ środek ciężkości kettlebell jest zwykle w ruchu, trening równowagi staje się kombinacją dynamicznych i statycznych skurczów mięśni – ciało próbuje kontrolować ten zmienny środek masy.




PROFESJONALNY SPRZET DO KETTLEBELL ->> KLIKNIJ



Jak widać korzyści z wykorzystywania kettlebell są prawie bezdyskusyjne. Prawidłowo dopasowana waga dzwonka gwarantuje wiele godzin zabawnych, efektywnych i przyjemnych ćwiczeń, które na dodatek nie wymagają ruszania się z domu. Korzyści z treningu przy użyciu kettlebell są nieograniczone i okazują się znacznie lepsze od konwencjonalnych hantli i fantazyjnych maszyn znajdujących się w salach gimnastycznych i siłowniach. To małe i niezwykle wszechstronne narzędzie może faktycznie zastąpić prawie każdy sprzęt, który posiada dobrze wyposażona siłowania. Dynamiczny charakter ćwiczeń z wykorzystaniem hantla kettlebell zapewnia wszechstronny trening łącząc zarówno zwiększenie siły i benefity wynikające z ćwiczeń cardio.

 

Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2019
Niniejsza witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności
Zamknij
pixel