Hurtownia sportowa SK-Sport - twoje stroje i dresy piłkraskie
178590144(pn-pt: 8-16:00, sob: 8-12:00)

Ile kalorii możesz spalić na orbitreku

2017-02-16
Głównym powodem, dla którego ćwiczymy czy pragniemy zakupić orbitrek są nadmierne kalorie i chęć ich "zgubienia". To właśnie one spędzają nam sen z powiek i sprawiają, że przestajemy mieścić się w ubrania, nabieramy wagi i czujemy się z każdym dniem coraz gorzej. Tymczasem okazuje się, że być może wystarczy tylko zainwestować w orbitrek. Ile ćwiczyć, żeby schudnąć?
Istnieje kilka teorii - oto najważniejsze z zasad, jakich według specjalistów powinno się przestrzegać:
  • W pierwszym tygodniu należy korzystać z urządzenia przez około dziesięć do piętnastu minut, przy tętnie 70-80%. W ten sposób utrzymujemy optymalną prędkość naszego serca, bowiem wykonujemy ćwiczenia kardio, wzmacniające nasz układ krwionośny i układ oddechowy.

  • W drugim tygodniu możemy zwiększać nieco czas przeznaczany na pracę mięśni. Jak ćwiczyć na orbitreku, żeby spalić tłuszcz? Musimy wydłużać czas w taki sposób, żeby jednocześnie nie przećwiczyć naszych mięśni, bo w przeciwnym razie owe spalanie nie będzie efektywne.

  • Do końca miesiąca zwiększamy czas poświęcony na ćwiczenia przy jednoczesnym utrzymywaniu stałego tempa. Pamiętajmy o interwałach. Przerwy w ćwiczeniach są niezwykle istotne, ponieważ w przeciwnym razie będziemy czuć nieprzyjemne mrowienie wywołane mikrourazami, a także ból od zakwasów. Orbitrek kalorie pali w bardzo efektywny sposób, musimy tylko stosować się do zaleceń.

Warto rozkładać sobie ćwiczenia w taki sposób, aby nie wykonywać wszystkiego naraz, a podzielić je sobie na kilkanaście minut - na przykład do wykonania rano i wieczorem, a później również i w południe. Z czasem tych treningów może być nawet kilka - na przykład po pół godziny, pod warunkiem, że jesteśmy już odpowiednio "wprawieni".

Orbitrek i dieta

Ćwiczenia warto połączyć z dietą. Kiedy posiadamy orbitrek, to, ile ćwiczyć żeby schudnąć jest kwestią zależną od systematyczności. Przez piętnaście minut na umiarkowanych obrotach spalamy niemal sto kalorii, a podczas półtoragodzinnych ćwiczeń – ponad sześćset. Musimy jednak pamiętać, że wszystko zależne jest od naszych indywidualnych predyspozycji. Producenci są zdania, że orbitrek kalorie spala w ciągu godziny nawet do siedmiuset –należy jednak pamiętać, że inaczej będzie działał w przypadku kobiety ważącej osiemdziesiąt, a inaczej dla tej, która waży sześćdziesiąt kilogramów.

Niezwykle istotne jest też to, że na początku ćwiczeń spalamy głównie wodę – pierwsza znaczna utrata wagi to właśnie ona. Następnie dochodzi do swoistego unormowania się, waga wraca do pierwotnego stanu, a czasem nawet podwyższa się. Nie należy się tym jednak przerażać – mięśnie się kształtują, a te ważą znacznie więcej niż tłuszcz. Bardzo ważne jest również to, że przy regularnym treningu nie tylko spalamy kalorie, lecz orbitrek dzięki swojej budowie i ćwiczeniom, które przypominają nieco pieszą wycieczkę, znacznie zwiększa gęstość naszych kości, dzięki czemu są mniej łamliwe. To doskonała oferta dla osób starszych, które nie mogą już sobie pozwolić na bardzo długie spacery.

Ćwiczenia na orbitreku, a postawa ciała

Warto pamiętać, żeby podczas ćwiczeń pracować nad prawidłową postawą i odpowiednim oddychaniem. Zalety orbitreka są bardzo szerokie, ale nic nie uzyskamy, jeśli nie będziemy wyprostowani. Podczas treningu pracuje niemal całe ciało - około dziewięćdziesiąt procent naszych mięśni. Ile ćwiczyć, żeby schudnąć? Niektórzy są zdania, że potrafią podczas pięćdziesięciu minut spalić prawie sześćset kalorii, ale jest to efekt długotrwałych ćwiczeń. Jeśli nie wykażemy się rozsądkiem, nie tylko uszkodzimy sobie mięśnie, ale także doprowadzimy do efektu jo-jo. Pod żadnym pozorem nie wolno więc "rzucać się" na tak zwaną głęboką wodę. Jeśli będziemy korzystać z orbitreka w zbyt intensywny sposób, organizm zacznie magazynować tłuszcz w przekonaniu, że potrzebne są mu zapasy. Tego chcielibyśmy uniknąć, ponieważ orbitrek ma nam pomóc spalić kalorie, a nie doprowadzić do ich odłożenia się.

Podsumowanie - czy warto?

Przeciętnie orbitrek spala kalorie w tempie trzynastu na minutę. To bardzo dobry wynik jeśli porównać je z innymi urządzeniami typu kardio. Oprócz tego, dzięki ruchowi eliptycznemu odnosimy wrażenie, że trening jest dużo lżejszy, niż na innych maszynach. Warto wspomnieć również o tym, że wspomaga pracę górnych mięśni - zwykle zaniedbywanych na innych urządzeniach tego typu.


Pokaż więcej wpisów z Luty 2017
Niniejsza witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności
Zamknij
pixel