Hurtownia sportowa SK-Sport - twoje stroje i dresy piłkraskie
178590144(pn-pt: 9-17:00, sob: 9-13:00)

Koło zamachowe w orbitreku

2016-02-26

Koło zamachowe w orbitreku - mity i fakty

Jednym z newralgicznych podzespołów każdego orbitreka jest koło zamachowe. To ono dopowiada za płynność ruchów oraz obciążenie. Niestety, w Polsce utarł się błędny stereotyp dotyczący koła zamachowego zarówno w orbitrekach, jak i innych sprzętach sportowych (na przykład rowerach stacjonarnych). Chodzi o wielkość i wagę koła zamachowego. Większość laików uważa, że duże koło zamachowe i jego duża masa równa się lepszemu działaniu urządzenia i większym możliwościom ustawiania oporu.

Jak potwierdzają producenci oraz trenerzy personalni oraz sklepy sportowe (które dbają o swoich Klientów), waga koła zamachowego nie powinna być prymarną wartością decydującą o wyborze danego urządzenia. Przy wyborze orbitreka powinniśmy zwrócić uwagę przede wszystkim na długość i głębokość kroku a także rozstaw stóp. Oczywiście przy wyborze urządzenia trzeba także zwrócić uwagę na ogólną jakość wykonania i dodatkowe opcje oraz osprzęt typu komputer. Waga koła zamachowego jest ważna, ale z doświadczenia wiemy, że lepiej wybrać koło zamachowe o wadze 6-12 kilogramów, niż kolosy ważące powyżej 20 kilogramów.

Dobór koła zamachowego jest stosunkowo prosty - wielkość i waga koła zamachowego powinny być wprost proporcjonalne do całego urządzenia, jeżeli zatem widzimy orbitrek dosyć mały, ale z ogromnym kołem ważącym ponad 20 kilogramów - możemy być pewni, że urządzenie będzie dosyć toporne. Do domowego użytku bez problemu nada się orbitrek z kołem o wadze 6 kilogramów. W siłowniach możemy spotkać orbitreki z kołami od 6-12 kilogramów. Warto także zwrócić uwagę, dla kogo ma być orbitrek, jeżeli na urządzeniu będzie trenować drobna kobieta, model z sześciokilogramowym kołem w zupełności wystarczy.

Z kołem zamachowym oraz jego wagą wiąże się także inna przypadłość - chwyt marketingowy. Sklepy sportowe i dystrybutorzy sprzętu zauważyli, że Klienci wolą orbitreki z dużym kołem zamachowym - wiele osób na wstępie pyta o wagę koła i tylko na tej podstawie dokonuje zakupu. Nie chcąc tracić Klientów, sklepy zaczęły zaokrąglać wagę koła zamachowego. W rezultacie model, który ma wpisane 12 lub 20 kilogramów w parametrze koła zamachowego, może mieć faktycznie koło o masie 6-8 kilogramów. Klient kupujący orbitrek nie jest w stanie tego sprawdzić, gdyż koło znajduje się wewnątrz urządzenia. Aby je wyjąć i zważyć, trzeba rozebrać orbitrek, tracąc przy tym gwarancję.

Apelujemy - kupując orbitrek lepiej sugerować się innymi ważnymi parametrami, aniżeli kołem zamachowym, które ma o wiele mniej do powiedzenia, niż sądzą potencjalni użytkownicy sprzętu sportowego.




Pokaż więcej wpisów z Luty 2016
Niniejsza witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności
Zamknij
pixel