Hurtownia sportowa SK-Sport - twoje stroje i dresy piłkraskie
178590144(pn-pt: 8-16:00, sob: 8-12:00)

Jak zacząć uprawiać fitness?- Dobór dyscypliny, wskazówki dla początkujących.

2019-03-28
Jak zacząć uprawiać fitness? Dobór dyscypliny, wskazówki dla początkujących.
Regularne ćwiczenia fitness mogą pomóc nam w uzyskaniu niemal doskonałej sylwetki. Dzięki prostym ćwiczeniom poprawimy nie tylko wygląd naszego ciała, ale też ogólne funkcjonowanie organizmu i stan psychiki. Osoby, które regularnie uprawiają sport, znacznie rzadziej chorują i w późniejszym wieku nie skarżą się na dolegliwości bólowe związane ze stawami, czy mięśniami. Jeżeli zastanawiasz się, jak wygląda fitness dla początkujących, i jak ćwiczyć, aby nie zrobić sobie krzywdy, chętnie rozwiejemy wszystkie wątpliwości!



 



Jak zacząć uprawiać fitness i jak dopasować dyscyplinę?

 

 

Taneczny aerobik

 

Jeżeli dopiero rozpoczynasz przygodę z fitnessem i nie wiesz, na jakie ćwiczenia się zdecydować, na początku przemyśl to, co najbardziej Cię interesuje! Fitness to bardzo szerokie pojęcie, które nie określa jednego zestawu ćwiczeń. Podpiąć można pod niego wiele różnych dyscyplin. Osoby, które lubią tańczyć, powinny zainteresować się ćwiczeniami fitness w rytm muzyki. Takie zajęcia nierzadko związane są z wykorzystaniem stepów i innych przyrządów do fitnessu, takich, jak chociażby tubing do ćwiczeń.

 

Aqua aerobik

 

Fitness dla początkujących to również aqua aerobik, który pozwala na nieco większe zaangażowanie poszczególnych partii mięśni, niż tradycyjna forma tańca na sali gimnastycznej. Woda stwarza opór, dlatego mięśnie pracują intensywnie. To doskonałe zajęcia dla osób z nadwagą lub osób, które nie chcą spocić się podczas ćwiczeń. Fitness w wodzie to doskonały wstęp do innych dyscyplin fitnessu.

 

 

Fat burning

 

Spalanie tkanki tłuszczowej to nieodłączny proces w przypadku odchudzania. W celu szybszej utraty zbędnej tkanki tłuszczowej, do planu warto dołączyć trening z gumami oporowymi, który doskonale rzeźbi ciało i pomaga na większe zaangażowanie mięśni, niż trening bez tubingu do ćwiczeń. Takie zajęcia nie są zbyt wysiłkowe, dlatego mogą wykonywać je osoby z nadwagą oraz osoby, które mają zerową kondycję fizyczną.

 

 

Jak zacząć uprawiać fitness tak, aby uzyskać maksymalne korzyści?

 

 

Dobór odpowiedniego sprzętu  ORBITREK MAGNETYCZNY SPOKEY VIGO II

 

 

Tak naprawdę podczas ćwiczeń dobór odpowiedniego sprzętu to absolutna podstawa. Jeżeli zdecydujemy się na trening z gumami oporowymi, powinniśmy zorientować się, czym jest tubing do ćwiczeń. To nic innego, niż gumy, które zostały zaczerpnięte z ćwiczeń pilates. Zakup kilku rodzajów pasów umożliwi dostosowanie gum do stopnia zaawansowania. W fitnessie doskonale sprawdzą się też stepy oraz piłki do ćwiczeń, które ułatwiają również ćwiczenia na kręgosłup. Absolutną podstawą są również wygodne, przewiewne buty do ćwiczeń oraz odzież niekrępująca ruchów. W tym przypadku stawiamy na wygodne legginsy oraz bluzkę, która nie odsłania zbyt wiele.



ORBITREK MAGNETYCZNY SPOKEY VIGO II - zobacz

 

 

Orbitreki - sprawdź nasze propozycje ->> kliknij

 

Odpowiednia motywacja

 

 

Fitness dla początkujących nierzadko oznacza ból, krew, pot i łzy. Nawet najlżejsze ćwiczenia mogą powodować dyskomfort ludziom z zerową kondycją fizyczną. W takim przypadku nie należy się poddawać. Odpowiednia motywacja to podstawa, która pozwoli na uzyskanie maksymalnych efektów treningowych. Początki nigdy nie są proste zwłaszcza wtedy, kiedy nigdy wcześniej nie mieliśmy styczności ze sportem. Im dłużej ćwiczymy, tym bardziej wyrabiamy naszą kondycję i czerpiemy korzyści z treningu.


Zajęcia można rozpocząć od aqua aerobiku, który w późniejszym czasie zastąpiony zostanie nieco bardziej intensywnym treningiem z wykorzystaniem na przykład tubingu do ćwiczeń. Zmiana planu treningowego Każde ćwiczenie wraz z upływem czasu stanie się prostsze do wykonania i mniej skuteczne w walce o piękną figurę. W celu uzyskania maksymalnych efektów nie należy powtarzać w kółko tych samych ćwiczeń. To bardzo niekorzystne dla faktów, jakie uzyskamy.

Nie wystarczy tutaj korzystanie wyłącznie ze sprzętów, takich jak trening z gumami oporowymi, czy tubing do ćwiczeń. Istnieje coś takiego jak pamięć mięśniowa, która odpowiada za brak efektów treningu.

BODY SCULPTURE STEP BSB 595R

 STEPPER BODY SCULPTURE STEP BSB 595R ->>ZOBACZ

 

Dostosowanie stopnia częstotliwości ćwiczeń

 

Warto pamiętać, że fitness dla początkujących powinie opierać się na prostych i szybkich ćwiczeniach, zwłaszcza dla osób początkujących. Narzucanie sobie zbyt intensywnego tempa jest niekorzystne. Może prowadzić do kontuzji i urazów. Jednego dnia warto stawiać na jedną formę fitnessu, natomiast kolejnego dnia zmienić ją na coś innego, jak np. taniec.

 

Steppery do ćwiczeń duży wybór ->> kliknij i sprawdź!

 

Jak zacząć uprawiać fitness, kiedy brakuje motywacji?

 

Oto 4 sygnały twojego organizmu, że czas na fitness:

 

Nadwaga

Zbyt duża ilość kilogramów sprawia, że czujemy się jak więzień we własnej skórze. Nadwaga powoduje szereg chorób serca i złe samopoczucie, które przekłada się na brak efektywności w pracy oraz zmęczenie. Nadwaga to pierwszy sygnał, że warto ruszyć ciało w ruch. Fitness dla początkujących to doskonały sposób na utratę kilku zbędnych kilogramów!


Brak energii

Osoby praktykujące siedzący tryb życia, związany zwłaszcza z pracą przy biurku, od razu powinny udać się na salę treningową na fitness dla początkujących. Podczas wykonywanie ćwiczeń wzrasta poziom endorfin, czyli hormonów szczęścia, które nie tylko wpływają na samopoczucie, ale również na poziom pobudzenia! Solidny trening to dawka energii na cały dzień! Nawet niewielki wysiłek może uchronić nas przed chorobami układu sercowo-naczyniowego.


Wysoki poziom cholesterolu

Nadmiar cholesterolu to problem, który dotyczy również młode osoby. Jeżeli poziom złego cholesterolu jest zbyt wysoki, bardzo szybko można zbić go dzięki regularnej aktywności fizycznej. Trening w tym przypadku zalecany jest również przez lekarzy. Wystarczy zakupić tubing do ćwiczeń i wykonywać ćwiczenia, chociażby w domu. Nie trzeba w tym celu wykupywać nierzadko drogich karnetów na siłownię, aby uzyskać efekty.


Ból kręgosłupa

Jeżeli ból kręgosłupa stale się powtarza, może oznaczać to, że mięśnie są obciążone i zwiotczałe, dlatego warto je wzmocnić. W przypadku takich ćwiczeń trening z gumami oporowymi może okazać się szkodliwy, dlatego stawiamy na tradycyjny fitness, na przykład w formie aerobiku. To doskonała forma treningu nawet dla osób, które zmagają się ze zwyrodnieniami lub chronicznym bólem.
Pokaż więcej wpisów z Marzec 2019
Niniejsza witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności
Zamknij
pixel