Hurtownia sportowa SK-Sport - twoje stroje i dresy piłkraskie
178590144(pn-pt: 8-16:00, sob: 8-12:00)

Jak ćwiczyć na stepperze?

2017-02-06

Ćwiczenia na stepperze to prosta i łatwa forma aktywności fizycznej, która daje szybkie efekty bez większego wysiłku. To niewielkie urządzenie podbija rynek na całym świecie. Stepper do ćwiczeń zajmuje mało miejsca, dzięki czemu można go używać nawet w małym pomieszczeniu. Łączy w sobie elementy treningu cardio i siłowego, dzięki czemu poprawia krążenie oraz zwiększa kondycję fizyczną, a także … poprawia nastrój. Jak ćwiczyć na stepperze, aby uzyskać jak najlepsze efekty?

Smukłe nogi, jędrne pośladki, a także zgrabna sylwetka to główne zalety ćwiczenia na stepperze. Jedna mała maszyna, potrafi dać naprawdę widoczne rezultaty, wówczas, gdy nasz trening odbywa się regularnie. Ćwiczenia na stepperze przypominają chodzenie po schodach lub wspinanie się pod górkę, dlatego zakładamy wygodne ubranie i wskakujemy na stepper.

Jak prawidłowo ćwiczyć na stepperze?

Trening na stepperze nie należy do trudnych, ale nie każdy potrafi prawidłowo wykonywać poszczególne ćwiczenia. Wiele osób popełnia błędy, przez które wolniej osiągają pożądane efekty. Aby prawidłowo ćwiczyć na stepperze wystarczy przestrzegać kilku zasad:

  • Utrzymuj stały wysoki puls, który pobudza metabolizm i ułatwia spalanie tkanki tłuszczowej.

  • Oddychaj głęboko. Nigdy nie wstrzymuj oddechu. Niedotleniony organizm szybciej się męczy.

  • Rozgrzej się, jeżeli nie chcesz nabawić się urazu. Wystarczy przez 5 minut wykonać kilka pajacyków i przysiadów.

  • Pamiętaj o wyprostowanej postawie ciała. Mięśnie brzuch powinny być cały czas napięte.

Trening na stepperze

Prawidłowy trening na stepperze powinien składać się z trzech etapów:

  • Rozgrzewki

  • Treningu właściwego

  • Fazy odprężenia

Chcąc uzyskać najlepsze rezultaty najlepiej ćwiczyć 3 razy w tygodniu przez minimum 20 minut. Jeżeli zauważymy, że nasza kondycja uległa poprawie warto zwiększyć intensywność treningu. Zaleca się również, aby po 2-3 tygodniowym regularnym treningu warto wydłużyć go do 30 minut.

Jeżeli zależy nam na wzmocnieniu przedniej części ud stosujmy głębsze ruchy. Przy krótszych ujędrnimy mięśnie pośladków i wyrzeźbimy łydki. Tylną część nóg wytrenujemy z kolei ćwicząc w lekkim odchyleniu do tyłu.

Ćwiczenia na stepperze są łatwe i przyjemne, jeżeli do tego dodamy zbilansowaną dietę bogatą w owoce i warzywa efekty będą widoczne jeszcze szybciej.

Pokaż więcej wpisów z Luty 2017
Niniejsza witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności
Zamknij
pixel