Hurtownia sportowa SK-Sport - twoje stroje i dresy piłkraskie
178590144(pn-pt: 9-17:00, sob: 9-13:00)

Jak ćwiczyć na bieżni aby schudnąć

2017-02-15

Odchudzanie to temat rzeka, który właściwie nigdy nie odchodzi w zapomnienie. Bywają jednak takie momenty w ciągu roku, kiedy o odchudzaniu mówi się i myśli znacznie częściej, aniżeli w innych miesiącach. Temat ten jest szczególnie poruszany zimą, po sylwestrze, kiedy człowiek zaczyna uświadamiać sobie, że musi zacząć brać się w garść, robić coś dla siebie – stracić zbędne kilogramy i polepszyć swoją kondycję. Takie noworoczne postanowienia pojawiają się właściwie u każdego przynajmniej raz w ciągu swojego życia – niestety niewiele osób rzeczywiście wprowadza je w czyn. Jeśli Ty masz zamiar być jedną z osób, które rzeczywiście będą odczuwać skutki swoich postanowień i rozważasz kupno bieżni bądź rozpoczęcie ćwiczeń na bieżni na siłowni, koniecznie musisz dowiedzieć się o tym urządzeniu jak najwięcej.

Bieżnia - czy to sprzęt dla każdego?

Bieganie to coraz bardziej popularna aktywność, która charakteryzuje osoby w różnym wieku i różnej płci. Na ulicach i w parkach zauważa się biegającą młodzież, osoby dorosłe jak i nawet osoby starsze, które twierdzą, że jest to zajęcie jak najbardziej im odpowiadające. Czy rzeczywiście? Wszystko zależne jest osobistych preferencji oraz stanu zdrowia czy kondycji konkretnej osoby. Należy pamiętać, że istnieje bardzo duża różnica pomiędzy bieganiem w terenie, szczególnie bieganiem po powierzchni twardej albo na przykład w lesie jak i pomiędzy bieganiem na bieżni.

Bieganie to mimo wszystko zajęcie, które w mniejszy bądź większy sposób obciąża stawy. W terenie można poradzić sobie z ryzykiem negatywnego wpływu na stawy poprzez posiadanie odpowiednich butów z amortyzacją. W przypadku bieżni konieczne jest zainwestowanie w urządzenie, które takową amortyzację posiada. To oczywiście tylko przykład – wybór bieżni bowiem powinien być podyktowany wieloma innymi kwestiami, choćby kwestią regulacji kąta nachylenia, ilością programów czy maksymalnym obciążeniem. Pewne jest jedno – zawsze musi być to urządzenie najlepszej możliwej jakości – na szczęście obecni producenci wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów oferując wersje bieżni w dobrej jakości, ale na przykład nie posiadające wielu opcji, jakie posiadają te wersje bardziej zaawansowane, w związku z tym stają się one tańsze i bardziej przystępne dla większej ilości osób.

Podsumowując – bieżnia to urządzenie, które może być wykorzystywane zarówno przez osoby pragnące polepszyć swój wygląd i zdrowie. Można traktować ten sprzęt jako sposób na odchudzanie, polepszenie kondycji, ale bywa wykorzystywany również jako sprzęt rehabilitacyjny – wszystko zależy od modelu.

Bieżnia – dlaczego warto?

Powodów kupna bieżni jest wiele – najbardziej chodzi jednak o efekty związane z naszym wyglądem orz samopoczuciem. Oto najważniejsze z nich:

  • strata zbędnych kilogramów

  • wymodelowanie sylwetki

  • pozytywny wpływ na układ krążenia

  • polepszenie kondycji

  • utrata kalorii i zbędnych kilogramów

  • wzmocnienie mięśni kończyn

  • polepszenie samopoczucia

Niektórzy badacze twierdzą, że bieganie powoduje również inne korzystne efekty, nie tylko związane ze wzmocnieniem organizmu i polepszeniem wyglądu. Uważa się, że bieganie bez względu na to czy biega się na bieżni czy biega się w terenie wzmacnia libido, dodaje witalności i obniża poziom cholesterolu, do tego pozytywnie wpływając na kondycję serca.

To, co interesuje większość osób to jednak odchudzanie – konieczne jest posiadanie wiedzy dotyczącej tego jak właściwie powinno się biegać, aby uzyskać takie efekty. Mówiąc wprost – trzeba po prostu wiedzieć jak biegać, aby schudnąć – wbrew pozorom bowiem samo bieganie w „byle jaki”, bezsensowny sposób może nie dać właściwie żadnych efektów.

Jak biegać aby schudnąć?

Kluczem do sukcesu jeśli chodzi o odchudzanie na bieżni jest wykonywanie konkretnych treningów w konkretny sposób. Bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie, posiadanie odpowiednich butów, ubrania czy też stosowanie interwałów albo najzwyczajniej w świecie – regularność. Jak się okazuje – to właśnie regularne ćwiczenia mają największe znaczenie, ale i sposób ich wykonywania również jest kluczowy.

Przykład? Jedną z najbardziej istotnych kwestii jest pilnowanie tempa, tętna i czasu ćwiczeń. Okazuje się bowiem, że tętno nie powinno przekraczać 80 % - jeśli jest większe, organizm przeciąża się i w efekcie nie spala on tłuszczu tak, jak w momencie utrzymywania się na poziomie 70-80 %. Prędkość także ma znaczenie – należy zaczynać od mniejszych prędkości i stopniowo, na przykład raz w tygodniu ją zwiększać, intensyfikować ćwiczenia. Bardzo złym podejściem jest nastawianie się od razu na bardzo intensywne ćwiczenia. Ostatnia kwestia to czas ćwiczeń – tłuszcz spala się kiedy ćwiczenia trwają minimum 30 minut – najlepiej jest ćwiczyć od 30-60 minut. Oczywiście nie od razu osiągnie się takie efekty – pamiętajmy, wszystko stopniowo.

Pamiętaj!

Kluczowe jest odpowiednie przygotowanie się do ćwiczeń – najlepiej jest porozmawiać na ten temat ze specjalistą, na przykład sprzedawcą, który poleci nie tylko odpowiedni rodzaj bieżni do potrzeb, ale też dodatkowe akcesoria.

Pokaż więcej wpisów z Luty 2017
Niniejsza witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności
Zamknij
pixel