Hurtownia sportowa SK-Sport - twoje stroje i dresy piłkraskie
178590144(pn-pt: 9-17:00, sob: 9-13:00)

Czy orbitrek sprawdza się przy odchudzaniu ?

2017-02-23

Czy orbitrek sprawdza się przy odchudzaniu ?


Każdy, kto boryka się z nadprogramowymi kilogramami usilnie stara się znaleźć sposób na ich pozbycie się. Zastanawiamy się jakie urządzenie sprawdzi się najlepiej i w które warto zainwestować, aby skutecznie wymodelować swoją sylwetkę osiągając wymarzony efekt. Jednym z popularnych rozwiązań jest orbitrek, znany również jako trenażer eliptyczny.

Jego budowa:

  • chroni przed mikrourazami

  • pozwala samodzielnie dostosowywać intensywność treningów do ogólnej wydolności organizmu

  • angażuje do pracy wszystkie mięśnie organizmu

Odchudzanie z orbitrekiem to doskonała alternatywa dla karkołomnych ćwiczeń typu crossfit.

Decydując się na orbitrek trzeba wziąć pod uwagę kilka istotnych czynników. Trening powinien być przede wszystkim dobrze zoptymalizowany a to oznacza, że pierwsze ćwiczenia muszą być średnio zaawansowane. W ten sposób łatwiej będzie ocenić na ile możemy sobie naprawdę pozwolić. Zwiększając stopniowo intensywność treningu unikniemy także przykrego i trudnego do wyeliminowania efektu jojo.

Oto kilka wskazówek, którymi warto się kierować podczas treningów z orbitrekiem:

  1. Na początek należy dostosować do swoich możliwości tempa i ćwiczeń.

  2. Zrzucanie zbędnych kilogramów wymaga cierpliwości i ciężkiej pracy.

  3. Zbyt intensywne ćwiczenia na początku poskutkują zakwasami i niechęcią do dalszego kontynuowania treningów.

  4. Ćwiczenia (zwłaszcza na początku) powinny trwać maksymalnie kwadrans.

  5. Treningi muszą być również wykonywane systematycznie.

W pierwszych dniach możemy zaobserwować, że waga zaczyna spadać imponująco szybko. Ten efekt jednak nie utrzyma się długo. Dlaczego? Otóż, organizm na samym początku zacznie usuwać nadmierną ilość wody. Właściwe spalanie tkanki tłuszczowej nastąpi po około tygodniu od rozpoczęcia treningów.

Orbitrek – jak schudnąć?

Odchudzanie z orbit rekiem, tak jak z każdym innym urządzeniem treningowym, wymaga od ćwiczącego cierpliwości i mnóstwo samozaparcia. Dla lepszego efektu początkowe ćwiczenia powinny trwać krótko i nie mogą być zbyt intensywne. Później można ćwiczyć nawet kilka razy dziennie, stopniowo zwiększając dystans i obciążenie.

Po każdym treningu na orbitreku zaleca się także wykonanie kilku ćwiczeń rozciągających. Przed ćwiczeniem z orbitrekiem trzeba także wykonać rozgrzewkę. W ten sposób uchronimy się przed mikrourazami wynikającymi z szybkiej, intensywnej pracy mięśni.

Ważne! Nawet najlepszy i najdroższy orbitrek nie pozwoli zgubić nadprogramowych kilogramów jeśli nie zostanie wdrożona odpowiednia dieta. Zbilansowane posiłki powinny dostarczać wszystkich składników odżywczych, ale nie pustych kalorii! W ciągu całego dnia zaleca się także spożywanie około dwóch litrów wody. Zapobiegnie to odwodnieniu, które jest bardzo groźne dla zdrowia.

Odchudzanie nie jest procesem szybkim, ani prostym. Często nie jest nawet przyjemne. Na szczęście istnieją takie urządzenia jak orbitrek, które znacznie to ułatwiają. Angażuje on wszystkie mięśnie ciała do pracy, pozwala utrzymać prawidłową postawę, wymodeluje brzuch, uda i pośladki a także da możliwość szybkiego spalenia tkanki tłuszczowej podczas treningów interwałowych. Podczas nich tłuszcz spalany jest nie tylko w trakcie treningu, ale również wiele godzin po nim. Już w dziewiątym tygodniu ćwiczeń można pozwolić sobie na dwadzieścia sześć interwałów treningowych trzy razy w tygodniu. W tym czasie niezbędny jest jednak również odpoczynek. Ten, zdaniem ekspertów powinien wynosić od 15 do 20 sekund na każdą serię ćwiczeń składającą się z co najmniej trzydziestu powtórzeń. Jest to minimalny czas pozwalający na to, aby złapać oddech i dotlenić organizm.

Czy więc orbitrek na odchudzanie to dobre rozwiązanie?

Zdecydowanie tak. Pozwala spalać tłuszcz, ćwiczenia na nim są bezpieczne i efektywne, a samo urządzenie nie jest nazbyt kosztowne. Najtańsze modele dostępne są już za kilkaset złotych , ich gabaryty nie są uciążliwe i bez trudu można zmieścić je nawet na niewielkich przestrzeniach. Ponadto samodzielny trening w zaciszu własnego domu jest bardzo motywujący.

 

Pokaż więcej wpisów z Luty 2017
Niniejsza witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności
Zamknij
pixel