Hurtownia sportowa SK-Sport - twoje stroje i dresy piłkraskie
178590144(pn-pt: 8-16:00, sob: 8-12:00)

Bieżnie elektryczne

... czytaj dalej

  Bieżnia to sprzęt, który powinien znaleźć się w każdej dobrej siłowni. Jednak w ostatnich latach coraz bardziej popularne staje się używanie tych wspaniałych urządzeń także w domach. Trening na bieżni pozwala skutecznie spalać tkankę tłuszczową i świetnie poprawia kondycję. Będzie także doskonałą formą rozgrzewki przed treningiem właściwym. W zależności od intensywności ćwiczeń, może posłużyć jako forma mało wymagających, przyjemnych ćwiczeń typu szybki marsz czy trucht, jak też skutecznie zastąpić bieg w terenie. Dzięki przemyślanej konstrukcji na tym stosunkowo niewielkim urządzeniu możemy odbyć naprawdę dobry trening.

 

Bieżnie treningowe w domu – zalety

 

Ponieważ przez dużą część roku w naszym kraju aura niestety nie rozpieszcza, jedną z podstawowych zalet bieżni jest uniezależnienie naszego treningu od warunków pogodowych. Deszcz, śnieg, oblodzenie nawierzchni – wszystkie te czynniki działać mogą ujemnie na motywację, przede wszystkim u osób początkujących. Decydując się na zakup bieżni do domu, w sposób naturalny odcinamy się od tego typu problemów – ćwiczymy pod dachem i w przyjaznej temperaturze (co ma znaczenie zwłaszcza w okresie mroźnej zimy lub wyjątkowo gorącego lata). Jest to o tyle istotne, że o kondycję warto dbać przez okrągły rok, a taką właśnie możliwość zapewniają nam bieżnie treningowe.

Bieganie w terenie bywa niebezpieczne. Nie chodzi tu jedynie o bieganie po zmroku czy spuszczone ze smyczy psy. Rzecz w tym, iż w terenie zwiększa się ryzyko kontuzji. Wiele osób biega po twardych nawierzchniach, co szczególnie przy długich dystansach może negatywnie oddziaływać na mięśnie i stawy. Z kolei osoby biegające po lesie mają do czynienia z nierównościami terenu. Wszystko to powoduje, że taki trening może skończyć się upadkiem czy zranieniem. Tego problemu nie ma w przypadku bieżni. Oczywiście i tutaj ostrożność będzie wskazana, tym niemniej ryzyko kontuzji zostaje zminimalizowane, a o nierównościach terenu nie ma mowy. Co za tym idzie, bieżnia pozwala nam na komfortowy trening, podczas którego nie obciążamy nadmiernie naszych ścięgien i stawów. Kupując bieżnię do domu, nie musimy już martwić się godzinami otwarcia klubu. Zwłaszcza dla osób zajętych ma to znaczenie szczególne.

Możemy ćwiczyć rano i wieczorem, a nawet w porze nocnej. Nie musimy też czekać na swoją kolej (bieżnie to urządzenia mocno oblegane). A ponieważ bieżnia to urządzenie ustawne, bez trudu znajdziemy dla niej miejsce nawet w niewielkich pomieszczeniach. Komfort zwiększy dodatkowo możliwość słuchania ulubionej muzyki czy oglądania telewizji podczas treningu. Odpada przy tym konieczność zakładania specjalnego stroju – wystarczą tak naprawdę dobre buty, dres i t-shirt.

 

Bieżnie w domu – dlaczego warto?

 

Wymienione powyżej zalety bieżni treningowej mają ogromne znaczenie dla rzeczy najważniejszej i nieodzownej dla regularnych treningów – dla naszej motywacji. Wszelkiego rodzaju utrudnienia, o których wspomnieliśmy, mogą sprawić, że ta ulegnie zmniejszeniu. Natomiast bieżnia w domu to komfort i prawdziwa przyjemność ćwiczeń. Osoby, które zdecydowały się na jej zakup, do swoich treningów podchodzą poważnie i szybko stają się one częścią ich codzienności.

Bieżnia w domu to także intymność. Nie będziemy oceniani przez innych, nawet jeśli treningi rozpoczniemy od bardzo wolnego chodu. Bieżnia, wbrew pozorom, nie musi służyć do biegania, zwłaszcza w przypadku osób starszych czy z nadwagą. Jak się okazuje, bieżnia nie ustępuje tutaj treningom w terenie, a korzyści ze spaceru po niej będą porównywalne do tych, jakie odnieślibyśmy spacerując na zewnątrz.

 

Bieżnie elektryczne – dodatkowe korzyści

 

Bieżnie elektryczne to urządzenia, które poza komfortowym treningiem dają ćwiczącemu wiele korzyści dodatkowych.

Bieżnia elektryczna nie wymaga, jak to ma miejsce w przypadku bieżni magnetycznych, napędzania pasa siłą mięśni. Co więcej, dzięki wbudowanemu wyświetlaczowi, trenujący ma możliwość stałego śledzenia swoich postępów, otrzymując informacje o parametrach ćwiczeń. Z wyświetlacza dowie się zatem, jaki dystans przebył, ile stracił przy tym kalorii i jak długo trwał trening. W niektórych modelach bieżni istnieje ponadto możliwość indywidualnych ustawień czy zapisywania osiągnięć danego trenującego (personalizacja), co ma znaczenie, jeśli na bieżni trenować będzie kilku domowników.

Kolejną z zalet bieżni elektrycznej są programy, jakie na takim urządzeniu możemy ustawić. Część bieżni ma programy wbudowane, inne umożliwiają własne, manualne ustawienia. Możemy zatem biec po terenie płaskim, ale też górzystym. Możemy również zbiegać w dół. Dzięki temu nasze treningi nie będą monotonne, a jeśli mamy akurat gorszy dzień, możemy wybrać program mniej forsowny.

 

Bieżnie – zdrowy trening w domowych warunkach

 

Ćwiczenia na bieżni, co oczywiste, wpływają na wzrost naszej kondycji. Z biegiem czasu trenujemy coraz ciężej, rozwijamy tempo, spalamy więcej tkanki tłuszczowej. Przy odpowiedniej diecie szybko osiągnąć możemy wymarzoną sylwetkę, ale jeszcze szybciej poprawia się nasze samopoczucie. Każda aktywność ruchowa to wzrost poziomu endorfin – hormonów szczęścia. Biegając zaczynamy lepiej myśleć, zmniejszamy ryzyko chorób serca, poprawie ulega działanie naszego układu oddechowego, a dodatkowo wzrasta nasze libido. Osoby trenujące są także mniej narażone na rozwój cukrzycy czy nowotworu.

 

Bieżnie a odchudzanie

 

Wiele osób uważa, że trenując na bieżni można bardzo szybko schudnąć. To prawda, oczywiście przy zachowaniu optymalnej diety. Wiele bieżni wyposażonych jest w pulsometr. Warto pamiętać, iż tętno osoby ćwiczącej oscylować powinno w granicach 70-80% tętna maksymalnego. Właśnie przy takich wartościach spalanie tłuszczu jest najbardziej efektywne, a jednocześnie jest to wartość bezpieczna z punktu widzenia bezpieczeństwa treningu. Oczywiście aby schudnąć, nie wystarczy ćwiczyć na bieżni z doskoku, na przykład raz w tygodniu. Regularność jest tutaj słowem-kluczem, podobnie jak czas treningu. Dopiero po około 30 minutach na bieżni nasz organizm zaczyna proces spalania tkanki tłuszczowej – wcześniej jedynie pozbywa się wody. Dlatego podczas treningu, którego celem jest odchudzanie, zalecamy dynamiczny trening, trwający około godziny. Oczywiście czas ten wydłużać możemy stopniowo, w miarę nabierania coraz lepszej kondycji. Zbytnie forsowanie się może bardzo negatywnie wpłynąć na naszą motywację, może również doprowadzić do kontuzji. Nawet na względnie bezpiecznej bieżni trenować należy zatem z głową, powoli przyzwyczajając nasz organizm do ćwiczeń.

 

Bieżnia elektryczna – wybór

 

Wybierając bieżnię, powinniśmy wziąć pod uwagę maksymalną wagę osoby ćwiczącej. Producent niemal zawsze podaje tę informację. Na szczęście dobre bieżnie ten dopuszczalny ciężar ćwiczącego mają naprawdę spory (zwykle ponad 100 kg).

Kolejną kwestią jest pytanie, jak często i jak intensywnie będziemy trenować na naszej bieżni. Dla treningów rzadszych i spokojniejszych wystarczą najtańsze modele klasy H. Jeśli natomiast jesteśmy zainteresowani intensywnym treningiem, warto postawić na model profesjonalny.

Wybierając konkretny model, powinniśmy zwrócić uwagę na szerokość pasa biegowego, moc silnika, a także zakres regulacji nachylenia bieżni. Dostępne programy treningowe to również ważna opcja. Dla części osób liczyć się będą z kolei takie udogodnienia, jak możliwość podłączenia do bieżni odtwarzacza MP3 czy telefonu, jak również wbudowane w urządzenie gry.

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą bieżni elektrycznych.

zwiń teskt
Niniejsza witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności
Zamknij
pixel